BMW F800GS - FORUM

Zagranica - Rumunia 2016 - film i trasa

DAX_PL - 2016-10-03, 13:36
: Temat postu: Rumunia 2016 - film i trasa
Po 3 miesiącach w usztywnieniu i 4 tygodniowej rehabilitacji, nie wytrzymałem i pognałem do Rumunii.

Trasa (ślad GPS):
https://www.google.com/ma...6LiGqqVAup8MP24

Filmowa relacja dzień po dniu:

https://youtu.be/olK_Ptkc_RM
miotacztruskawe - 2016-10-03, 19:05
:
Żeś kawałek przeleciał ;-) . Mi się Rumunia marzy... Ale mniej asfaltowo :-) .
Palmer74 - 2016-10-03, 21:32
:
NA 100% off piszę się zawsze i wszędzie :)
DAX_PL - 2016-10-04, 09:07
:
miotacztruskawe napisał/a:
Żeś kawałek przeleciał ;-) . Mi się Rumunia marzy... Ale mniej asfaltowo :-) .


No Palmer też chyba mniej asfaltowo, a ja następną robię Ukrainę i Rumunię północną.

Ja nie mogłem wybrać innej trasy przez nie do końca sprawny bark :) I tak jest nieźle bo miałem zrobić rekonesans i udało się w 100%.

Nawet pogoda była łaskawa.

Rekonesans miał odpowiedzieć na pytanie czy K60 Scout robią na rumuńskich szutrach, i jak szybko zużywają się na dojeździe.

No i dojazd spoko, a na szutrach jest wystarczająco aby zwiedzać i podziwiać widoki a nie orać. Podobno jak popada to wszystko się ślizga i zalepia gliną ale myślę że każda opona ma wtedy problemy (na której byśmy chcieli również dojechać).
Palmer74 - 2016-10-04, 14:44
:
@DAX dokładnie jak piszesz więc ja zrobiłem podobnie i poleciałem na TKC 70 (biorąc pod uwagę że 80% trasy to asfalt ) Opona sprawdziła się wzorowo. Na błocie to nic nie będzie robić biorąc pod uwagę że masz pod sobą 230kg motocykla. Co do offu to chciałbym taki wyjazd ogarnąć mocno poza czarnym z namiotami i rootsowym ADV. Z resztą taki miałem plan tylko okazało się że jadę sam i stwierdziłem że trochę to ryzyko, ale jak zbierze się ekipa to walę jak w dym :)
miotacztruskawe - 2016-10-04, 19:44
:
Palmer74 napisał/a:
NA 100% off piszę się zawsze i wszędzie :)


U mnie urlop będzie w okolicy koniec lipca, i pierwsza polowa sierpnia... Ale to jeszcze daleko, żeby konkretnie coś powiedzieć. W każdym razie ja też chętny :mrgreen: . Dojazd możliwy nawet na lawecie ;-) .
Palmer74 - 2016-10-04, 22:13
:
Ja w fabryce ogarniam południe Polski wiec na lawecie dolatuje do Rzeszowa i ew to samo mogę zaproponować z W-wa bo mam 2 rynny na przyczepie :)
DAX_PL - 2016-10-06, 11:39
:
No to ja się pisze na ta lawetę :) Wtedy kostki nie zużywam na dojazd, a zaraz za granicą zjazd na off i heja :)
Ja w tym roku nie dam już rady. Ale następny to jak najbardziej. Czuję że zbiera się ekipa.

Jednak mam jeszcze ochotę wyskoczyć na jakiś szutrowy weekend z namiotem w tym roku, oczywiście cieplejszy (o ile będzie).

Jakie preferujecie zestawy opon na polskie szutry - tył i przód TKC 80 czy tył K60 a przód TKC 80 ?
A może jakaś alternatywa w postaci mitasów ?
miotacztruskawe - 2016-10-06, 12:23
:
Dużo zależy od Ciebie ;-) .

TKC na przodzie to niewątpliwie jedna z najlepszych opon... Choć jak ma być więcej OFF niż ON to są bardziej agresywne wynalazki. No i wytrzyma ok 15Kkm.

Z tyłu to już jest więcej rozkmin ;-) . TKC świetne do taplania się w błocie i piachu, ale na czarnym po 8KKm może zostać jej niewiele. Mitas E09 lepiej odpycha, gorzej trzyma na boki, jest fatalny na mokrym i trwalszy od TKC na czarnym, ok 10KKm może wytrzyma. Bardziej trwałe i lepsze na mokrym będzie Karoo3, ale kosztem OFFu. K60 coś tam odpycha, na szutry generalnie całkowicie wystarcza i trwałość to ok 15KKm. Jest jeszcze "bliźniaczy" mitas E07, trochę lepszy w terenie, ale chyba kosztem trwałości.

A reszta to Twój wybór ;-) .
DAX_PL - 2016-10-06, 13:22
:
No ja jeździłem do tej pory na TKC 80, (kupiłem z nimi motek) i na szutrach było super, piach też.
Ale cena tez jest poważna.

Więc chyba kupię przód TKC 80 i zostawię tą K60 Scout na tyle.

Dzisiaj w deszczu jadąc do roboty tył mnie zaczął wyprzedzać i to 2 razy podczas przyśpieszania- nie trzymają też na mokrym :(
smok - 2016-10-08, 20:13
:
a tak z dupy,

karoo 3 na mokrym słaaaaabiutko, generalnie grzybnia, ani asfalt ani off, król jest jeden TKC 80, ale... właśnie pojawił się tyran - anakee wilde, zad jest REWELACYJNY, czekam na front (na razie jeszcze niedostępny)


pzdr.
smok

P.S.
front naturalnie tkc
Palmer74 - 2016-10-18, 00:13
:
Ja z założenia że wiecej mam dojazdu do tego offu założyłem oponę TKC 70. Na czarnym (mokrym czy suchym ) trzyma rewelacyjnie, co do off to robiłem na niej bieszczadzkie szutry i było ok. Pewnie jakby popadało to byłoby gorzej, ale patrząc na wagę moto to jest to ok rozwiązanie.
Tireks - 2016-10-26, 15:52
:
Pewnie się powtórzę, ale już drugi zestaw Mitas e09 Dakar + pirelli scorpion railly przód - i jak na razie dla mnie nie ma lepszej opcji. TKC przód - to do pirelli nie można nawet porównać - w błocie TKC praktycznie od razu się zakleja (wyrzuciłem po ok. 2000 tys. terenu). Mitasa testowałem na mokrym w czerwcu na asfalcie w Rumunii i nie wiem skąd te opinie o "śliskości" - na winklach w czasie deszczu byłem w stanie zamknąć bez uślizgów opony. Na pewno temperatura ok.20 stopni i dobry asfalt robi swoje. Co do Anakee wilde - to o ile mnie pamięć nie myli - kolega montował na 1200 ADV - i pod ostrzejszy podjazd po trawie lub lekkim błotku nie był w stanie się odepchnąć - ale po szutrach pełna kontrola.


smok napisał/a:
a tak z dupy,

karoo 3 na mokrym słaaaaabiutko, generalnie grzybnia, ani asfalt ani off, król jest jeden TKC 80, ale... właśnie pojawił się tyran - anakee wilde, zad jest REWELACYJNY, czekam na front (na razie jeszcze niedostępny)


pzdr.
smok

P.S.
front naturalnie tkc

smok - 2016-11-01, 22:14
:
a na czarnym to ten scorpion nie stresuje cię za bardzo? tkc na czarnym jest bezkonkurencyjne, a co do zadu - wildy jak dla mnie rewelacja, biją na pysk tkc, ale znikają szybciej niż tkc. nie ma wyjścia, muszę przekonać się do e09

pzdr.
smok




Tireks napisał/a:
Pewnie się powtórzę, ale już drugi zestaw Mitas e09 Dakar + pirelli scorpion railly przód - i jak na razie dla mnie nie ma lepszej opcji. TKC przód - to do pirelli nie można nawet porównać - w błocie TKC praktycznie od razu się zakleja (wyrzuciłem po ok. 2000 tys. terenu). Mitasa testowałem na mokrym w czerwcu na asfalcie w Rumunii i nie wiem skąd te opinie o "śliskości" - na winklach w czasie deszczu byłem w stanie zamknąć bez uślizgów opony. Na pewno temperatura ok.20 stopni i dobry asfalt robi swoje. Co do Anakee wilde - to o ile mnie pamięć nie myli - kolega montował na 1200 ADV - i pod ostrzejszy podjazd po trawie lub lekkim błotku nie był w stanie się odepchnąć - ale po szutrach pełna kontrola.


smok napisał/a:
a tak z dupy,

karoo 3 na mokrym słaaaaabiutko, generalnie grzybnia, ani asfalt ani off, król jest jeden TKC 80, ale... właśnie pojawił się tyran - anakee wilde, zad jest REWELACYJNY, czekam na front (na razie jeszcze niedostępny)


pzdr.
smok

P.S.
front naturalnie tkc

miotacztruskawe - 2016-11-02, 08:21
:
@smok... Opony idealnej nie ma, każda ma jakąś piętę achillesową ;-) . Z tyłu TKC80 jest generalnie b. dobra, ale przebiegi słabe. E-09 w terenie robi podobnie jak nie lepiej, jest trwalsza, ale śliska na mokrym i w terenie nie trzyma na boki (tzn tylne koło ma tendencje do wyprzedzania przodu ;-) ). Karoo 3 widzę, że masz zdanie, tak samo Wildy (Wildów nie miałem, nie wypowiem się, nie ma dla mnie rozmiaru). Za każdym razem musisz wybrać świadomie i zdecydować się na jakiś minus.

Co do przodu, to Scorpion Rally jest faktycznie ciekawy :mrgreen: . W terenie prowadzi naprawdę świetnie. ALE :!: . Rzadka kostka sprawia, że opona mi starczyła na ok 6Kkm i to zimowej jazdy (czyli zimny i często mokry asfalt, do tego więcej OFFu niż tego asfaltu), a do tego ta kostka nie jest w stanie awaryjnie zatrzymać moto... Po prostu nie ma się co wgryzać w glebę... I właśnie dlatego nie bagatelizowałbym TKC80 na przodzie.

Z wynalazków mam teraz z przodu D952. W terenie idzie i prowadzenie i hamowanie, na czarnym tak samo. Mokre też jej nie straszne i nie schodzi szybko. Z minusów ;-) :?: . Ma napis Not for highway use i jest tylko rozmiar 80/100/21. Na oryginalną felgę niekoniecznie polecam, ale jak masz 1,85" spokojnie podejdzie.
smok - 2016-11-02, 09:19
:
Miało być o Rumuni, zrobiło się o gumach... zaśmieciliśmy koledze wątek pobocznym tematem, choć mam nadzieję że komuś przydadzą się nasze spostrzeżenia. Niemniej jeśli to możliwe może jakoś przerzucić część postów dot. opon w inne miejsce. Temat opon jak rzeka, możemy jeszcze kilka stron spłodzić i główny wątek całkiem zniknie...

pzdr.
smok

miotacztruskawe napisał/a:
@smok... Opony idealnej nie ma, każda ma jakąś piętę achillesową ;-) . Z tyłu TKC80 jest generalnie b. dobra, ale przebiegi słabe. E-09 w terenie robi podobnie jak nie lepiej, jest trwalsza, ale śliska na mokrym i w terenie nie trzyma na boki (tzn tylne koło ma tendencje do wyprzedzania przodu ;-) ). Karoo 3 widzę, że masz zdanie, tak samo Wildy (Wildów nie miałem, nie wypowiem się, nie ma dla mnie rozmiaru). Za każdym razem musisz wybrać świadomie i zdecydować się na jakiś minus.

Co do przodu, to Scorpion Rally jest faktycznie ciekawy :mrgreen: . W terenie prowadzi naprawdę świetnie. ALE :!: . Rzadka kostka sprawia, że opona mi starczyła na ok 6Kkm i to zimowej jazdy (czyli zimny i często mokry asfalt, do tego więcej OFFu niż tego asfaltu), a do tego ta kostka nie jest w stanie awaryjnie zatrzymać moto... Po prostu nie ma się co wgryzać w glebę... I właśnie dlatego nie bagatelizowałbym TKC80 na przodzie.

Z wynalazków mam teraz z przodu D952. W terenie idzie i prowadzenie i hamowanie, na czarnym tak samo. Mokre też jej nie straszne i nie schodzi szybko. Z minusów ;-) :?: . Ma napis Not for highway use i jest tylko rozmiar 80/100/21. Na oryginalną felgę niekoniecznie polecam, ale jak masz 1,85" spokojnie podejdzie.

ENT108 - 2016-12-28, 16:03
: Temat postu: Re: Rumunia 2016 - film i trasa
DAX_PL napisał/a:
Po 3 miesiącach w usztywnieniu i 4 tygodniowej rehabilitacji, nie wytrzymałem i pognałem do Rumunii.

Trasa (ślad GPS):
https://www.google.com/ma...6LiGqqVAup8MP24

Filmowa relacja dzień po dniu:

https://youtu.be/olK_Ptkc_RM


No az sie zarejestrowalem zeby odpowiedziec :)

(sorrki ze pominalem powitalnie, ale nie dziala, cos nie tak z forum)

Na razie mam F650GS Twin, ale 800 oczywiscie jest nastepne ;D

Ale mniejsza o wiekszosc!

DAX_PL to jest dziwne ze my na siebie nie wpadlismy :) Daty i trasa sie nakladaja mocno, tylko ze Ty petle od drugiej strony zalozyles :)) )

Tu jest nasza relacja, zapraszamy do ogladania :)

Motojunkie - Romanian Jaunt na youtube

Trasa i wiecej info na www.motojunkie.pl
BartoszGD - 2016-12-29, 04:12
:
Siemanko!
Zlepiliscie świetny film z wypadu. Fajnie sie ogląda.
Tez latałem po Rumunii w podobnym terminie (9-17.09.16) i szkoda ze sie gdzieś nie zlapalismy.
U mnie bylo troche wiecej asfaltu (scorpiontrail), ale nastepny wypad do RO napewno bedzie bardziej offowy.
Macie może slad GPS wyjazdu? Chętnie zerknę którędy sie przeciskaliscie i może wykorzystam podczas kolejnej eksploracji Rumunii.

Gdzie lecicie w przyszlym sezonie?
Może sie podczepie %)
Pzdr z Gdańska.
ENT108 - 2016-12-29, 09:29
:
Ten VStrom tez byl na Srorpionach ;) poza blotem dawal rade. Sladu nie mamy bo apka mi sie wywaliła, wiec probujemy odtwozyc trase... na motojunkie.pl jest jej zarys.

Pzdr!

(Sorki jesli to off topic, mozna przeniesc jak nowy jesli tak lepiej)
Pi - 2016-12-29, 15:50
:
Ja wjeżdżałem do Rumuni 13-09, tylu nas tam było i się nie spotkaliśmy, szkoda :(
DAX_PL - 2017-01-03, 17:00
:
Mój ślad jest w pierwszym poście :)

A faktycznie sporo Nas było w tym czasie :)

Ja swoje następne kroki będę kierował w stronę Ukrainy, ale to w innym wątku :)