BMW F800GS - FORUM

Przygotowania do podróży - Zmiana przełożenia na 17z ?

zebert - 2017-06-17, 21:49
: Temat postu: Zmiana przełożenia na 17z ?
Cześć,

Czy ma ktoś z Was doświadczenie i może coś napisać w temacie zmiany przedniej zębatki zdawczej z 16 na 17z.
Dodam że 800-tka nie zajeżdża z asfaltu i to, że mam świadomość jaki wpływ może mieć to przełożenie na motocykl.
Pytam czy podczas zwykłej eksploatacji, motocyklem podróżuje się przyjemniej i czy to przełożenie ma duży wpływ na pomniejszenie dynamiki / przyspieszania maszyny.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam
zebert
miotacztruskawe - 2017-06-17, 22:41
:
Ja miałem coś analogicznego po zmianie koła na 18". Tzn wg gearingcommander standardowe przełożenia i koło 18" daje to samo co przełożenia 17/42 na kole 17"...
U mnie motocykl dostał muła, w skrzyżowani nie wiedziałem, czy wchodzić na 1 czy dwa, sprawne wyprzedzanie wymagało redukcji biegu, a spalanie na tym samym poziomie... W terenie miało to jakieś zalety, ale finalnie wolę fabryczne przełożenie...
zebert - 2017-06-25, 10:34
:
Dziękuję Miotacz, jesteś naprawdę szybki jak błyskawica w Swoich odpowiedziach na zadawane pytania :-)

Z tego co widzę, chyba tylko ja jestem wariatem i przełożenie 800-ki zamiast jak większość skrócić myślę wydłużyć dla próby o jeden ząb.

Przyszło mi to na myśl gdyż porównując je np. do 700-ki (17/42) lub 650-ki (17/41) pomyślałem że na szosie może być ciekawe, choć zastanawiam się nad prędkością pierwszego biegu bo jest dość długie przełożenie w samej skrzyni biegów i na standardowych zębatkach ma nie współmiernie dużą prędkość do pozostałych biegów a moja kombinacja może spowodować stratę na poręczności manewrowania i dynamice ruszania / przyspieszania motocyklem.

Jeszcze raz dziękuję

Serdecznie Pozdrawiam
zebert
ukasz - 2017-07-13, 06:54
:
Ja mam 17-42 i jak dla mnie to optymalne przełożenie dla 800. Fabryczne 16-42 to króciutkie biegi, sporo wachlowania i niekorzystny stosunek prędkości obrotowej silnika do prędkości autostradowych. Miałem przez chwile zębatki z 650 czyli 17-41 ale źle sprawdzało się to w terenie jak dla mnie.
zebert - 2017-07-15, 00:36
:
Ukasz bardzo dziękuję za odpowiedź.

Możesz jeszcze napisać czy w twoim subiektywnym odczuciu motocykl mocno stracił na dynamice przyspieszania, wyprzedzania oraz łatwości "manewrowania" na pierwszym biegu, gdyż akurat pierwszy bieg jest stosunkowo szybki w porównaniu do pozostałych, wręcz chciałoby się powiedzieć w sam raz :)

Przepraszam że tak dopytuję ale też mam odczucie że w tym motocyklu oryginalne przełożenie jest za krótkie do dłuższych szybkich przelotów, lecz czy po zmianie przełożenia z uwagi na jego nie wielką moc silnika............. no właśnie :)

Serdecznie Pozdrawiam
zebert
ukasz - 2017-08-03, 09:35
:
Różnicę w dynamice na niskich biegach czy szczególnie "1" odczuwam tylko jak zapakuje na moto trzy kufry i 70kilogramowego pasażera, jeśli jeżdżę solo(nawet z kuframi) jak dla mnie dynamika jest ok, a nawet jest ciut lepiej bo przy zębatce 16 z przodu biegi są strasznie króciutkie a przy 17 moto szybciej nabiera prędkości bez mulenia silnika. Drugi z plusów zauważalnie spadło mi spalanie, na fabrycznym zestawie ciężko było zbliżyć się do 4 litrów a w tej chwili po 3tysiącach rumuńsko/bułgarsko/serbskich dróg wyszło mi tyle co żonie na 650Twin - 3,7(skrupulatnie liczone z tankowań i przebiegu a nie z komputera, raczej spokojna jazda ale trzy kufry + dużo przełęczy)
zebert - 2017-08-11, 23:11
:
Ukasz,

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
Rzeczywiście to co piszesz całkowicie pokrywa się z prawdą - sprawdziłem to osobiście! niestety jeszcze bez pasażerki i nie na tylu kilometrach po tak pięknych trasach czego Tobie oraz Szanownej Małżonce "tak pozytywnie i ze szczerym uśmiechem" bardzo zazdroszczę :)
Szerokiej i zawsze bezpiecznej drogi.

Pozdrawiam

zebert
zebert - 2017-11-15, 19:57
:
Cześć,

Poszukuję tylnej zębatki napędowej w ilości 43 zębów.

Miotacz w jednym z postów pisał że z marki supersprox jest taka dostępna - niestety nie znalazłem.

U jednego z dystrybutorów jest zębatka z tą ilością zębów lecz otwory montażowe mają 8,5mm a ja potrzebuję 10,5 według katalogu, ponad to nie znanej mi marki PBR

Pytam ogólnie, może ktoś z Was już temat przerabiał - chętnie skorzystam z pomocy :)

Planuję zmienić przełożenie z 17/42 na 17/43 - ktoś może na tym jeździ?

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam
zebert
miotacztruskawe - 2017-11-15, 22:50
:
To kup z otworami 8,5mm i rozwierć. Oczywiście najpierw sprawdź tylko, czy rozkład otworów jest taki sam. A jak nie będzie to pasować to mogę odkupić :-) .
zebert - 2017-11-16, 00:35
:
Przeszło mi to przez myśl ale nie wymieniałem w F800 napędu i nie widziałem co jest pod nakrętką mocującą.
Jeżeli jest frez pod podkładkę stożkową to ta metoda nie wchodzi w grę.
Ale dzięki za radę Miotacz :-)

Poadrawiam
zebert - 2018-04-30, 23:29
:
miotacztruskawe napisał/a:
To kup z otworami 8,5mm i rozwierć. Oczywiście najpierw sprawdź tylko, czy rozkład otworów jest taki sam. A jak nie będzie to pasować to mogę odkupić :-) .


Witaj Miotacz

Zakupiłem zębatkę 43z powiększyłem otwory do 10,2mm oraz pomalowałem na czarno :)
Okazało się jednak, że w moim moto na flanszy koła jest nieco inna (lekko mniejsza) średnica osadcza zębatki więc nici z montażu i jest mi ona nie potrzebna

Jeżeli średnica osadcza przy Twoim moto jest pod tą zębatkę i nie przeszkadza Ci większy otwór na śruby mocujące ,czarny kolor ;-) to mogę Ci ją dać.

Jedynie, na Swój koszt musisz zlecić odbiór przesyłki ze wskazanego adresu przez kuriera (koszt ok 15 - 20 pln)

Zębatkę kupiłem z tąd
zębatka 43z PBR

Myślę, że najważniejsza jest pasująca do siebie średnica centrowania (osadzenia) zębatki na flanszy i zębatki. Wielkość zmienionych otworów z 8,5 do 10,2 nie powinna stanowić większego problemu i wpływać na bezpieczeństwo podczas jazdy - Oczywiście nie nalegam :)

Pozdrawiam
zebert
Galar - 2018-05-01, 06:05
:
Oczywiście średnica osadcza ma znaczenie aby nie było bicia promieniowego.
Ale nie zgodzę się z tym że nie ma znaczenia średnica otworu. Wybije otwory
w zębatce i poharata szpilki.
miotacztruskawe - 2018-05-01, 08:18
:
zebert napisał/a:
Okazało się jednak, że w moim moto na flanszy koła jest nieco inna (lekko mniejsza) średnica osadcza zębatki więc nici z montażu i jest mi ona nie potrzebna


To mnie zdziwiłeś... Sam jestem świeżo po zmianie zarówno napędu jak i zabieraka. Przeszedłem z 8mm na 10mm. Stara zębatka po rozwierceniu z 8 na 10mm pasowała bez problemów i zrobiła kilka km... Z kolei nowa zębatka ma wywiercone na przemian otwory 8 i 10mm , tak, że pasuje i do jednego i do drugiego zabieraka...

podaj maila, reszta na PW ;-)
zebert - 2018-05-01, 12:04
:
Cześć

Galar - dziękuję za Twoją opinię :) w sprzyjających temu warunkach zapewne tak by się działo.

Miotaczutruskawek - zebert@wp.pl
lub
sześćsetosiem-trzystapiętnaście-dwieściedwanaście

Pozdrawiam
zebert