BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana przełożenia na 17z ?
Autor Wiadomość
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2017-06-17, 21:49   Zmiana przełożenia na 17z ?

Cześć,

Czy ma ktoś z Was doświadczenie i może coś napisać w temacie zmiany przedniej zębatki zdawczej z 16 na 17z.
Dodam że 800-tka nie zajeżdża z asfaltu i to, że mam świadomość jaki wpływ może mieć to przełożenie na motocykl.
Pytam czy podczas zwykłej eksploatacji, motocyklem podróżuje się przyjemniej i czy to przełożenie ma duży wpływ na pomniejszenie dynamiki / przyspieszania maszyny.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam
zebert
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2017-06-17, 22:41   

Ja miałem coś analogicznego po zmianie koła na 18". Tzn wg gearingcommander standardowe przełożenia i koło 18" daje to samo co przełożenia 17/42 na kole 17"...
U mnie motocykl dostał muła, w skrzyżowani nie wiedziałem, czy wchodzić na 1 czy dwa, sprawne wyprzedzanie wymagało redukcji biegu, a spalanie na tym samym poziomie... W terenie miało to jakieś zalety, ale finalnie wolę fabryczne przełożenie...
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2017-06-25, 10:34   

Dziękuję Miotacz, jesteś naprawdę szybki jak błyskawica w Swoich odpowiedziach na zadawane pytania :-)

Z tego co widzę, chyba tylko ja jestem wariatem i przełożenie 800-ki zamiast jak większość skrócić myślę wydłużyć dla próby o jeden ząb.

Przyszło mi to na myśl gdyż porównując je np. do 700-ki (17/42) lub 650-ki (17/41) pomyślałem że na szosie może być ciekawe, choć zastanawiam się nad prędkością pierwszego biegu bo jest dość długie przełożenie w samej skrzyni biegów i na standardowych zębatkach ma nie współmiernie dużą prędkość do pozostałych biegów a moja kombinacja może spowodować stratę na poręczności manewrowania i dynamice ruszania / przyspieszania motocyklem.

Jeszcze raz dziękuję

Serdecznie Pozdrawiam
zebert
 
     
ukasz 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2012
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 17
Skąd: Beskidy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2017-07-13, 06:54   

Ja mam 17-42 i jak dla mnie to optymalne przełożenie dla 800. Fabryczne 16-42 to króciutkie biegi, sporo wachlowania i niekorzystny stosunek prędkości obrotowej silnika do prędkości autostradowych. Miałem przez chwile zębatki z 650 czyli 17-41 ale źle sprawdzało się to w terenie jak dla mnie.
_________________
ukasz

Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.
 
     
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2017-07-15, 00:36   

Ukasz bardzo dziękuję za odpowiedź.

Możesz jeszcze napisać czy w twoim subiektywnym odczuciu motocykl mocno stracił na dynamice przyspieszania, wyprzedzania oraz łatwości "manewrowania" na pierwszym biegu, gdyż akurat pierwszy bieg jest stosunkowo szybki w porównaniu do pozostałych, wręcz chciałoby się powiedzieć w sam raz :)

Przepraszam że tak dopytuję ale też mam odczucie że w tym motocyklu oryginalne przełożenie jest za krótkie do dłuższych szybkich przelotów, lecz czy po zmianie przełożenia z uwagi na jego nie wielką moc silnika............. no właśnie :)

Serdecznie Pozdrawiam
zebert
 
     
ukasz 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2012
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 17
Skąd: Beskidy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2017-08-03, 09:35   

Różnicę w dynamice na niskich biegach czy szczególnie "1" odczuwam tylko jak zapakuje na moto trzy kufry i 70kilogramowego pasażera, jeśli jeżdżę solo(nawet z kuframi) jak dla mnie dynamika jest ok, a nawet jest ciut lepiej bo przy zębatce 16 z przodu biegi są strasznie króciutkie a przy 17 moto szybciej nabiera prędkości bez mulenia silnika. Drugi z plusów zauważalnie spadło mi spalanie, na fabrycznym zestawie ciężko było zbliżyć się do 4 litrów a w tej chwili po 3tysiącach rumuńsko/bułgarsko/serbskich dróg wyszło mi tyle co żonie na 650Twin - 3,7(skrupulatnie liczone z tankowań i przebiegu a nie z komputera, raczej spokojna jazda ale trzy kufry + dużo przełęczy)
_________________
ukasz

Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.
 
     
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2017-08-11, 23:11   

Ukasz,

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
Rzeczywiście to co piszesz całkowicie pokrywa się z prawdą - sprawdziłem to osobiście! niestety jeszcze bez pasażerki i nie na tylu kilometrach po tak pięknych trasach czego Tobie oraz Szanownej Małżonce "tak pozytywnie i ze szczerym uśmiechem" bardzo zazdroszczę :)
Szerokiej i zawsze bezpiecznej drogi.

Pozdrawiam

zebert
 
     
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2017-11-15, 19:57   

Cześć,

Poszukuję tylnej zębatki napędowej w ilości 43 zębów.

Miotacz w jednym z postów pisał że z marki supersprox jest taka dostępna - niestety nie znalazłem.

U jednego z dystrybutorów jest zębatka z tą ilością zębów lecz otwory montażowe mają 8,5mm a ja potrzebuję 10,5 według katalogu, ponad to nie znanej mi marki PBR

Pytam ogólnie, może ktoś z Was już temat przerabiał - chętnie skorzystam z pomocy :)

Planuję zmienić przełożenie z 17/42 na 17/43 - ktoś może na tym jeździ?

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam
zebert
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2017-11-15, 22:50   

To kup z otworami 8,5mm i rozwierć. Oczywiście najpierw sprawdź tylko, czy rozkład otworów jest taki sam. A jak nie będzie to pasować to mogę odkupić :-) .
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2017-11-16, 00:35   

Przeszło mi to przez myśl ale nie wymieniałem w F800 napędu i nie widziałem co jest pod nakrętką mocującą.
Jeżeli jest frez pod podkładkę stożkową to ta metoda nie wchodzi w grę.
Ale dzięki za radę Miotacz :-)

Poadrawiam
 
     
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2018-04-30, 23:29   

miotacztruskawe napisał/a:
To kup z otworami 8,5mm i rozwierć. Oczywiście najpierw sprawdź tylko, czy rozkład otworów jest taki sam. A jak nie będzie to pasować to mogę odkupić :-) .


Witaj Miotacz

Zakupiłem zębatkę 43z powiększyłem otwory do 10,2mm oraz pomalowałem na czarno :)
Okazało się jednak, że w moim moto na flanszy koła jest nieco inna (lekko mniejsza) średnica osadcza zębatki więc nici z montażu i jest mi ona nie potrzebna

Jeżeli średnica osadcza przy Twoim moto jest pod tą zębatkę i nie przeszkadza Ci większy otwór na śruby mocujące ,czarny kolor ;-) to mogę Ci ją dać.

Jedynie, na Swój koszt musisz zlecić odbiór przesyłki ze wskazanego adresu przez kuriera (koszt ok 15 - 20 pln)

Zębatkę kupiłem z tąd
zębatka 43z PBR

Myślę, że najważniejsza jest pasująca do siebie średnica centrowania (osadzenia) zębatki na flanszy i zębatki. Wielkość zmienionych otworów z 8,5 do 10,2 nie powinna stanowić większego problemu i wpływać na bezpieczeństwo podczas jazdy - Oczywiście nie nalegam :)

Pozdrawiam
zebert
 
     
Galar 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 2/16
 12%
Wysłany: 2018-05-01, 06:05   

Oczywiście średnica osadcza ma znaczenie aby nie było bicia promieniowego.
Ale nie zgodzę się z tym że nie ma znaczenia średnica otworu. Wybije otwory
w zębatce i poharata szpilki.
_________________
Marzenia się spełniają. Trzeba je tylko mieć.
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2018-05-01, 08:18   

zebert napisał/a:
Okazało się jednak, że w moim moto na flanszy koła jest nieco inna (lekko mniejsza) średnica osadcza zębatki więc nici z montażu i jest mi ona nie potrzebna


To mnie zdziwiłeś... Sam jestem świeżo po zmianie zarówno napędu jak i zabieraka. Przeszedłem z 8mm na 10mm. Stara zębatka po rozwierceniu z 8 na 10mm pasowała bez problemów i zrobiła kilka km... Z kolei nowa zębatka ma wywiercone na przemian otwory 8 i 10mm , tak, że pasuje i do jednego i do drugiego zabieraka...

podaj maila, reszta na PW ;-)
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
zebert 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2018-05-01, 12:04   

Cześć

Galar - dziękuję za Twoją opinię :) w sprzyjających temu warunkach zapewne tak by się działo.

Miotaczutruskawek - zebert@wp.pl
lub
sześćsetosiem-trzystapiętnaście-dwieściedwanaście

Pozdrawiam
zebert
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11