BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wtyczka na osłonie akumulatora i podłączenie nawigacjii
Autor Wiadomość
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2017-03-21, 11:59   

maćko napisał/a:
Może pomoże -> https://www.dropbox.com/s...G_0073.JPG?dl=0 ;-)

Jak dokleisz drugą część to będzie git ;-) . Bo do końca nie wiadomo gdzie idą przewody 28, 42, 4, choć generalnie można wywnioskować, że 28 i 4 to zasilanie. 28 (czerwony z białymi kropkami) zasilanie gniazda nawigacji, a 4 (czerwony z zielonymi kropkami) zasilanie gniazda zapalniczki. Oba brązowe masa. Generalnie niewiadomą jest ten 42 (niebieski z zielonymi kropkami)...
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
maćko 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 130
Skąd: Lublin
Poziom: 10
HP: 2/230
 1%
MP: 110/110
 100%
EXP: 10/22
 45%
Wysłany: 2017-03-22, 09:55   

miotacztruskawe napisał/a:
Jak dokleisz drugą część to będzie git ;-) . Bo do końca nie wiadomo gdzie idą przewody 28, 42, 4 (...)


Jakby druga część była, to bym ją dorzucił, Panie Kolego ;-) Niestety Haynes zdecydował nie opisywać tego diagramu w szczegółach. Numery przy połączeniach to nic innego, jak numery pinów w gnieździe jednostki centralnej pod siedzeniem. Za co odpowiadają poszczególne piny - tego z Haynes'a się nie dowiemy.

Niemniej jednak twoje domysły są jak najbardziej prawidłowe - 28 i 4 to + i tak jak pisałeś wcześniej, napięcie zanika po 15-20 sekundach po wyłączeniu zapłonu.

Spróbuję jeszcze dokopać się do info o tym tajemniczym 42, bo mnie męczy :-D Jak coś znajdę, to dam cynk ;-)
_________________
... been rolling x)
Simson Mofa-1 '71 / Yamaha Fazer 600 '99 / Suzuki Bandit 1200S '01 / BMW R1150GS '01 / BMW F800GS '08
 
     
maćko 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 130
Skąd: Lublin
Poziom: 10
HP: 2/230
 1%
MP: 110/110
 100%
EXP: 10/22
 45%
Wysłany: 2017-03-22, 10:34   

Pin 42 jest spięty z tzw LIN-bus (https://pl.wikipedia.org/wiki/Local_Interconnect_Network).

W przypadku tego konkretnego gniazda LIN-bus wykorzystywana jest tylko w konfiguracji z oryginalną nawigacją BMW, która to przez tą magistralę odczytuje dodatkowe dane/parametry z różnych modułów i daje do nich dostęp poprzez ekran nawigacji. Nie wiem, jakie konkretnie informacje można odczytać w F800GS, ale generalnie w beemkach w zależności od wersji, jest dostęp do kilku, lub wszystkich informacji z poniższej listy:
- informacja o rezerwie paliwa
- status ABS
- status ASC
- ostrzeżenie o niskim ciśnieniu w oponach
- problemy z oświetleniem
- ostrzeżenie o niskim poziomie oleju

Ponadto dostępne są statystyki typu:
- średnia wartość otwarcia przepustnicy (%)
- ilość zmian przełożeń na danym dystansie
- ilość hamowań p/t na danym dystansie
- temperatura otoczenia min/max/śr
- średnia temperatura silnika

Zaktualizowany diagram Haynes'a ;-) -> https://www.dropbox.com/s...G_0073.JPG?dl=0
_________________
... been rolling x)
Simson Mofa-1 '71 / Yamaha Fazer 600 '99 / Suzuki Bandit 1200S '01 / BMW R1150GS '01 / BMW F800GS '08
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2017-03-22, 11:12   

maćko napisał/a:
Jakby druga część była, to bym ją dorzucił, Panie Kolego ;-) Niestety Haynes zdecydował nie opisywać tego diagramu w szczegółach. Numery przy połączeniach to nic innego, jak numery pinów w gnieździe jednostki centralnej pod siedzeniem. Za co odpowiadają poszczególne piny - tego z Haynes'a się nie dowiemy.

Jak na spokojnie popatrzyć to faktycznie... ZFE... Tylko pod kanapą masz komputer sterujący pracą silnika, a ZFE znajduje się przed akumulatorem ;-) .

Swoją drogą Haynes i tak wiele opisuje. RepRom nie podaje żadnych informacji o instalacji, a tu masz ładnie opisane choćby kolory przewodów :-) .

Swoją drogą jest tu opis pinów czujnika prędkości dla wersji bez ABS... Czyżby więc przy wywalaniu pompy ABS dało się je wykożystać :-) :?: :?: :?:
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
maćko 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 130
Skąd: Lublin
Poziom: 10
HP: 2/230
 1%
MP: 110/110
 100%
EXP: 10/22
 45%
Wysłany: 2017-03-22, 11:33   

miotacztruskawe napisał/a:
(...) pod kanapą masz komputer sterujący pracą silnika, a ZFE znajduje się przed akumulatorem ;-)


Zgadza się, omyłeczka z mojej strony :-P

miotacztruskawe napisał/a:
Swoją drogą jest tu opis pinów czujnika prędkości dla wersji bez ABS... Czyżby więc przy wywalaniu pompy ABS dało się je wykożystać :-) :?: :?: :?:


Pytanie, czy w wersji z ABS wyjście na speed sensor nie jest wyłączone (np. programowo). Nie sądzę, żeby soft sprawdzał, czy jest obecna pompa ABS i na tej podstawie aktywował lub dezaktywował interfejs dla czujnika prędkości. Ale jak sprawdzisz, to daj znać :mrgreen:
_________________
... been rolling x)
Simson Mofa-1 '71 / Yamaha Fazer 600 '99 / Suzuki Bandit 1200S '01 / BMW R1150GS '01 / BMW F800GS '08
 
     
Arek 
Arek

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 149
Skąd: Karkonosze
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 7/25
 28%
Wysłany: 2017-03-22, 18:47   

Dzięki Truskawkowy Miotaczu i Maćko za schemat.
 
     
Arek 
Arek

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 149
Skąd: Karkonosze
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 7/25
 28%
Wysłany: 2017-03-22, 18:48   

Dzięki Truskawkowy Miotaczu i Maćko za schemat.
 
     
maćko 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 130
Skąd: Lublin
Poziom: 10
HP: 2/230
 1%
MP: 110/110
 100%
EXP: 10/22
 45%
Wysłany: 2017-03-23, 11:30   

Cała przyjemność po naszej! Zgadza się Miotaczu? ;-)
_________________
... been rolling x)
Simson Mofa-1 '71 / Yamaha Fazer 600 '99 / Suzuki Bandit 1200S '01 / BMW R1150GS '01 / BMW F800GS '08
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2017-03-23, 14:11   

Naturalnie ;-) .
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-16, 13:27   

Witam, odgrzewam bo nie chce zakładać nowego a mój problem tyczy się tego gniazda.
Zakupiłem i zamontowałem ledowe oświetlenie a zasilanie podpiąłem właśnie z gniazda akcesoryjnego.
Gdzieś tam czytałem że powinno odciąć prąd po upływie 30-60 sek.
I zgadza się , odcina ale tylko jak gniazdo jest nieobciążone. Z lampami wpiętymi świeci 20 min i do piero po tym czasie zdycha. Próbowałem podpiąć coś bardziej prądożernego ale ta sama historia.

Czy jest możliwość że gdzieś jest coś źle wpięte / zamienione miejscem ?
Jakiś pomysł ktoś może ma lub rozwiązał podobny problem ?

Na razie myślę nad rozbabraniem przewodów od podgrzewanych manetek. Tam i tak jest duży pobór i komputer nie powinien się wykrzaczyć. :mrgreen:
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2018-05-18, 08:48   

Przekaźnik. Jeżeli to oświetlenie pobiera coś więcej prądu, to sterowanie przekaźnika wziąłbym ze świateł mijania. Wtedy te LEDy zapalały by się tylko w momencie jak pracuje silnik.
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-18, 09:00   

A komputer nie wywali błędu ?
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2018-05-18, 13:15   

Nie
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-21, 08:20   

znalazłem obejście problemu... tak jakby. Otóż wystarczy włączyć światła awaryjne, przekręcić kluczyk i pozwolić światełkom 3-4 razy mrugnąć i je wyłączyć. Prąd odetnie po minucie.
 
     
wittek 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 1/30
 4%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2018-05-25, 14:59   

Czy jak wepnę w tę kostkę albo w przewody przed nią (nie uśmiecha mi się wydawać 60 zł na kawałek plastiku i kabla) końcówki USB z taką kostką na kablu (ładowarką) to będzie mi odciął prąd czy ta kostka(przekaźnik? regulator, ładowarka) będzie cały czas żarł prąd i rozładunek akumulator?

Taka kostka i USB:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7241858153
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12