BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana oleju w przednim zawieszeniu
Autor Wiadomość
smok 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 259
Skąd: Gliwice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2017-03-05, 22:43   

Karolb napisał/a:
Dave napisał/a:
Z 7,5 na 11,5 :o
Do roczników sprzed 2013 tez taki leją?



We wszystkich motocyklach zmienili stosowane oleje.


11,5????? kiedy, co i dlaczego? (jak już, to chyba 10W)

pzdr.
a
_________________
Na wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja...
 
     
Karolb 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 169
Skąd: Gdańsk
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 2/27
 7%
Wysłany: 2017-03-06, 22:11   

smok napisał/a:
Karolb napisał/a:
Dave napisał/a:
Z 7,5 na 11,5 :o
Do roczników sprzed 2013 tez taki leją?



We wszystkich motocyklach zmienili stosowane oleje.


11,5????? kiedy, co i dlaczego? (jak już, to chyba 10W)

pzdr.
a


Tak i już zmienili i tyle... kiedyś jak będzie okazja to opowiem cały długi wywód na ten temat:) w skrócie... to trzeba olej w serwisie kupić!:) drogi nie jest!
 
     
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 186
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 19/27
 70%
Wysłany: 2019-04-05, 21:40   

No dobra mam to zawieszenie od X challenga w swoim GS z 2008 roku, dzisiaj popuścił mi w trasie z obu lag. Od razu uprzedzam nie z nam się na tym takiego kupiłem :)

I teraz przyszedł czas na ogarnięcie samemu wymiany uszczelniaczy i oleju. Nie mam serwisówki od X challenge'a ale nie wiem też czy jest potrzebna.

Rozumiem że modyfikacja u mnie polegała na wymianie wkładów od X'a i tyle. Czyli w zasadzie olej powinienem stosować taki jak do F800 GS oraz w taki sam sposób ustawić lustro czyli 60mm od góry.

Ktoś potwierdzi lub mnie skoryguje ?

Dodam ze przy mojej wadze 95 kg potrafi dobić tak że chłodnica spada z zawiasów :), pewnie mam źle ustawione coś, ale co i jak powinienem, nie wiem.

Jeżdżę i dobrze mi z tym :)
Sugestie uwagi mile widziane :)
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 1001
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 28
HP: 78/1963
 4%
MP: 937/937
 100%
EXP: 1/87
 1%
Wysłany: 2019-04-06, 22:23   

Stanowczo inaczej... Jeżeli wkłady masz od iXa, to zalewasz go jak w iXie. Ale ponieważ pracuje pod większym obciążeniem tzn 800 jest cięższa od iXa, to musisz zastosować gęstrzy olej. Polecam 10W Valvoline. Niestey nie wiem ile oleju wlać, ale raczej na pewno mniej jak 60mm. Obstawiam 100mm, ale nie jestem pewien...
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 186
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 19/27
 70%
Wysłany: 2019-04-07, 09:10   

Dzięki, za podpowiedź. Teraz zrobiłem jak w 800tce ale robota jest do poprawki. Niestety panweki do wymiany a nie miałem pod ręką.
 
     
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 186
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 19/27
 70%
Wysłany: 2019-04-16, 07:48   

Mały update:
Przyszły panewki, tarcze przód i klocki EBC, łożysko główki ramy też czeka na wymianę.
Zaleję lagi 10W i 100mm poduszki powietrznej zostawię. Zobaczymy jak to będzie pracowało.
 
     
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 186
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 19/27
 70%
Wysłany: 2019-04-17, 10:55   

Po robocie:
Jest super ! Zawieszenie wróciło do miękkości sprzed wycieku, czyli dla potomnych:
Mam w F800GS wkłady od X Challenge'a, zalałem olejej 10W Motula (kolor herbaciany :)) i zostawiłem 100mm od końca rury do lustra oleju, z podkładką z tworzywa w środku, bez sprężyny.

Polecam takie rozwiązanie wszystkim którzy chcą mieć troszkę lepiej w terenie niż OEM.

Wymieniłem też panewki ale tu uwaga, bo jedne (te przy uszczelniaczu olejowym) nie pasowały. Po zamknięciu panewki jej średnica zewnętrzna była zbyt duża i zwyczajnie nie wlazły w rurę (próbowałem, też bez lagi). Trzeba było szlifować.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,68 sekundy. Zapytań do SQL: 11