BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Prośba o ocenę F800GS
Autor Wiadomość
Damass 

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2013
Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 3
Skąd: SJZ
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2018-09-14, 01:09   Prośba o ocenę F800GS

Witam,
Czy ktoś z forumowiczów zna ten egzemplarz F800GS może właściciel jest użytkownikiem tego forum ?
Jestem zainteresowany kupnem ale nie wiem czy to dobra cena za ten rocznik z takim wyposażeniem.
Za wszystkie rady tu lub na PW z góry dziękuję

Pozdrawiam
Damian
 
     
skvrsk

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: skądś
Poziom: 2
HP: 0/30
 2%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2019-05-14, 06:13   

Nie będę zakładał nowego wątku, ten wygląda na opuszczony, więc go sobie zajmę :D

Szukam (bardzo wstępnie) sztuki do max. 24tys.zł
W ogłoszeniach jest kilka, na które patrzę:
https://www.olx.pl/oferta...fabd3f;promoted
https://www.olx.pl/oferta...html#bfd1fabd3f
https://www.olx.pl/oferta...html#bfd1fabd3f
https://www.otomoto.pl/of...-ID6BSoRq.html?

Jest jeszcze pare, ale te wpadły mi w oko od razu, szczególnie pierwszy mocno doposażony i ogarnięty.
Znane są wam te egzemplarze? Czy powinienem od razu któregoś skreślić?

Pozdrawiam,
Łukasz
 
     
Piotreo 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 5
Skąd: Varsovie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2019-05-14, 13:25   

Na wielką dyskusję bym nie liczył tutaj... Z tego co widzę to niestety senne Forum :(

Z motocykli, które przesłałeś odrzuciłbym import (ja kupowałem niedawno dla siebie 800 i tak zrobiłem).

Dobrze prezentują się 1 i 4 motki - chociaż w tym pierwszym to dużo "wody" mało konkretów (np. odnośnie przebiegu). 4 wygląda ok. Weź VINy i sprawdź w bazie.

powodzenia w zakupach :)
 
     
skvrsk

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: skądś
Poziom: 2
HP: 0/30
 2%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2019-05-16, 07:44   

Ten pierwszy ma 55kkm najechane.
Drugi krajowy ma nieco mniejszy przebieg 35kkm i w/w usterki dopiero przed sobą.

Tak wstępnie bez oględzin kusi mnie ten pierwszy z uwagi na liczbę dodatków, nieduży jeszcze przebieg, ogarnięte jasno i transparentnie bolączki modelu.
 
     
zmorad 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 1410
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2018
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2019-05-17, 14:24   

W sumie to żaden nie wygląda na jakąś minę (oczywiście pobieżnie patrząc na ogłoszenia).

Kozienice - wygląda spoko, i ma pełno dodatków, mnie zachęciłyby mnie tylko gmole i kufry, z kolei odnośnie modułu RapidBike Easy, i filtrów K&N podchodzę z lekką rezerwą (nie twierdzę, że to źle, odnośnie modułu nie mam doświadczeń, ani zdania, natomiast K&N w innym motocyklu sprawiał kłopoty), tak czy siak nic strasznego w razie czego łatwo można wywalić.
Ma bardziej terenowe opony (co kto lubi). Dobrze wygląda to, że poogarniał trochę temtów.

Włocławek - młodszy, ale nie krajowy, zostają jeszcze tłumaczenia, jeśli nie zależy Ci na bajerach to mój faworyt (ale jednak podszedłbym z uwagą do oględzin, bo mamy tu handlarza), dopytaj o napęd

Półtusk - wygląda na uczciwą ofertę, znowu ciut bardziej terenowe opony,

Tenczynek - dość sporo gratów, najstarszy, ale z najniższym przebiegiem, dopytałbym jak wygląda sprawa z regulacją zaworów, i napędem. Chyba zgubił osłonę pod silnik, pali się też kontrolka od serwisu, trochę psuje to ogólny obraz, ilu oglądających tyle opinii

Zwracam uwagę na opony, bo sprzęty mogły (ale nie musiały), być bardziej męczone w terenie.
Z dodatków to zdecyduj co jest dla Ciebie niezbędne a co i tak byś dorzucił. Dla jednego wszystko jest niezbędne, dla mnie nie koniecznie.
Osobiście pomyślałbym nad Włocławkiem, ale dla mnie więcej niż osłonki na osłonki znaczy rocznik. Kozienice wyglądają dobrze, ale ze spersonalizowanymi sprzętami jest tak, że są spersonalizowane (czyli przygotowane pod konkretnego jeźdźca).

PS. Zacząłem pisać posta wczoraj, ale nie skończyłem, teraz jak kończę to widzę, że jeden z nich jest nieaktualny.
Powodzenia w zakupach
 
     
skvrsk

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: skądś
Poziom: 2
HP: 0/30
 2%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2019-05-18, 17:17   

Nie ukrywam, że młodszy rocznik kusi. Tym bardziej, że mój faworyt chyba już poszedł. Ale generalnie ta "wypasiona" sztuka stała 2,5tys.zł więcej, a za to już można pare gratów kupić.
Jak najbardziej celuję w młodsze roczniki, ale jeśli dobrze kojarzę to znaczące zmiany w modelu nastąpiły dopiero na przełomie 2012/13?!?!
Idealnie byłoby, jakby miał ogarnięte kosztowne dodatki typu dobre gmole, obręcze, stelaż pod kufry(może być bez skrzyń i tak jeżdżę "na lekko" z dużym rollbagiem i ew. sakwami), ciekawszy wydech. Reszta to pierdoły, które sam ogarnę wg mojego widzimisię.

ps. ten import 2011 z Włocławka jak najbardziej mi podchodzi, zostaje tylko kwestia oględzin, a tu potrzebowałbym eksperta od marki/modelu, chyba że jest już znany i sprawdzony?!?!
A najważniejsza kwestia to mój klocek zwany Caponordem, który póki co jeszcze zajmuje miejsce w garażu... ale to już tylko kwestia czasu:D
 
     
zmorad 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 1410
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2018
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2019-05-20, 13:31   

Na twoim miejscu na spokojnie bym sprzedał Aprilike, a wtedy szukał następnego sprzętu, bo tak będziesz niepotrzebnie robił sobie ciśnienie żeby szybciej sprzedać.

Z Włocławkiem też ostrożnie z papierami (jak z każdym prowadzonym). Jak coś nie będzie się gdzieś zgadzało to się możesz potem bujać po urzędach.

Z ekspertem to próbowałem coś wygooglać na miejscu... no nie widzę, żeby był tam jakiś autoryzowany.

Do Włocławka się wybieram w najbliższym czasie (ale wątpię, że znajdę czas na oględziny), potem za jakieś dwa tygodnie (może wtedy, ale i tak nic nie mogę obiecać). Zresztą za eksperta się nie uważam.
 
     
skvrsk

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: skądś
Poziom: 2
HP: 0/30
 2%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2019-05-20, 19:27   

Na razie szukam la luzie, żadnej spiny. Aprilka wisi w ogłoszeniach, ale już niedługo. Kwestia dni.
Największym problemem nie jest jednak znalezienie tego jedynego GSa, tylko decyzja czy to wogóle będzie GS :D
W grę wchodzi pare sprzętów i żaden nie jest zdecydownym faworytem: 990ADV, F800GS, XT660Z, stara AfricaTwin. Generalne założenie bylo takie, że nie chcę kolejnego szosowego kloca, jak Caponord tylko turystyczne enduro bardziej zorientowane na teren. I tu wybijają się dwa sprzęty: KTM i BMW. Zapobiegawczo, zawczasu zacząłem truć d..ę ludziom na forach w poszukiwaniu tego jedynego, ale w dalszym ciągu nie jestem zdecydowany.
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 1006
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 28
HP: 78/1963
 4%
MP: 937/937
 100%
EXP: 6/87
 6%
Wysłany: 2019-05-20, 20:06   

Nooo panie... Zadając pytanie BMW czy KTM zaczynasz święty obrzęd nawalanki :lol: . To jak byś chciał pogodzić Tutsi i Hutu :lol: .

Generalnie w terenie 990 jest o niebo lepsze, ma duże lepsze zawieszenie, silnik z konkretnym kopnięciem. Na szosie też daje więcej frajdy. Wszystko jest w myśl zasady Ready To race. 800 przy nim to leniwy osiołek. Ale ten osiołek w dłuższej trasie nie wymęczy cię tak jak KaT. Na jeden dzień zabawy wybrałbym Kata, ale na dłuższą wyprawę 800. Do tego BuMa nie wymaga tak pieczołowitego i dokładnego serwisu. Wymiana oliwy to w BeeMce chwila moment, a w Kacie rozebranie połowy motka (i to nie frazes, dokładnie tak jest). W Kacie musisz uważać jak przykręcasz śruby i używać kleju, gdzie jest on wymagany, bo silnik generuje takie wibracje, że wszystko się samo odkręca.
No ale wybór należy do ciebie ;-)
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
skvrsk

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: skądś
Poziom: 2
HP: 0/30
 2%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2019-05-21, 05:44   

Serwis KATa niespecjalnie mnie przeraża. W Kapciu siedzi prawie ten sam piec, a na dzień dobry musiałem uporać się z elektryką z makaronu i całą resztą włoskiej fantazji. Generalnie te same interwały serwisowe, taki sam dostęp do wszystkiego, sporo podzespołów się pokrywa, więc nic nowego dla mnie. Ale myślę czy zamiast ewolucji do KATa nie zrobić rewolucji i pójść w GSa... zawsze to mniejszy klocek do dźwignięcia po glebie :D
 
     
skvrsk

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: skądś
Poziom: 2
HP: 0/30
 2%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2019-05-23, 17:37   

Zna ktoś tą sztukę?
https://allegro.pl/ogloszenie/bmw-f-800-gs-polski-salon-7968170055
Również wygląda ciekawie.
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 1006
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 28
HP: 78/1963
 4%
MP: 937/937
 100%
EXP: 6/87
 6%
Wysłany: 2019-05-23, 23:06   

Pi :-)

http://bmwf800gs.pl/viewt...94d9f5f62d76842
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
zmorad 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 1410
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2018
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2019-05-27, 15:32   

Myślę, że każdy miał kiedyś podobny dylemat. Ja szukałem motocykla na dłużej, wcześniej dość często zmieniałem, i miałem bardzo długo podobną rozterkę.

Trochę zależy od tego co tak naprawdę chcesz od motocykla. Jak często ciorasz w terenie? Jakie przebiegi roczne robisz? Jaką prędkość przelotową utrzymujesz w trasie? Czy jeździsz sam, czy zabierasz dużo bagaży?

Z KTM 990 będziesz miał więcej frajdy zwłaszcza w terenie. W sumie bardzo fajnie zrobiony sprzęt (ale wykonanie i niezawodność to dwie różne rzeczy).
Części są droższe - nawet głupi filtr powietrza kiedy się orientowałem to było jakieś 170zł (może coś staniało od tego czasu), jeśli mało jeździsz, albo Cię po prostu stać to proszę bardzo.

Z tym samym piecem to nie do końca, ale chyba wiem co masz na myśli. Swoją drogą to jak wrażenia z użytkowania Aprilki?

No i dorzuciłbym nieco do budżetu i szukał jak najmłodszego, bo robili dużo zmian rok do roku eliminując dość sporo problemów.

BMW jest zdecydowanie rozsądniejsze, tańsze i prostsze w użytkowaniu. Ma swoje wady, też im młodszy tym lepszy. Ja brałem sprzęt z myślą, o zagranicznych wycieczkach, jeśli trzeba to z odcinkami bardziej off-roadowymi, i nie zabieram sprzętu na przyczepce.

Tenerka... wdzięczna ale słaba, nieco wykonaniem odstaje od europy. W teren dobra (lekka), z przyzwoitymi skokami zawieszeń, poręczna, ale w trasie się męczy, nie jest to sprzęt do jazdy z przędkością przelotową 140km/h.

Stara afra, niezły sprzęt, co prawda (wybaczcie ale muszę) gówno nie legenda, ale trzeba przyznać, że bardzo łatwo się tym jeździ (62 kuce to jednak stadko dla spokojnego jeźdca).
Niezniszczalny... nie licząc trzech furii afrykańskich, i nieszczęsnych wałków zdawczych,no i nie zapominaj, że w najlepszym wypadku te sprzęty mają 16 lat, i każda nigdy nie wymieniona gumka, uszczeleczka itd jest ryzykowna. 6 lat temu myślałem nad afrą i po oglądaniu dwóch kupiłem XTZ 750, wtedy to był dobry wybór, teraz bym już w zabytki się nie pchał.
 
     
skvrsk

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: skądś
Poziom: 2
HP: 0/30
 2%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2019-05-27, 18:56   

Caponord odjechał, a więc już ruszyły poszukiwania na całego. A sam Kapeć nie jest zły, kiedy się już wszystko ogarnie. Na długą trasę jest znakomity. Nie protestował też kiedy goniłem go z prędkościami autostradowymi+ przez kilkaset kilometrów. Dopóki podłoże było twarde to szedł, ale w kopnym to już trzeba go pilnować ostro. We właściwych rękach pewnie pokazałby jeszcze więcej, ale z jego aluminiową ramą nie zaryzykowałbym żadnych lotów.

Z tym piecem od KTMa to wiem, że to inna jednostka, ale robiac przy swoim Rotaxie wszystko samemu niewiele może mnie tam zaskoczyć. Do tego kilka elementów okołosilnikowych i z hydrauliki dobierałem też od KTMa. Nie wiem, jak jest z zamiennikami podzespołów eksploatacyjnych do KTMa(wspomniany filtr) ale do Aprilki większość rzeczy ma swoje tanie odpowiedniki, a właściwie to oryginały bez brandingu Aprilii. Komplet tarcz przednich NG 750zł, a te same tarcze NG, tylko już bez logo NG kosztują czterokrotnie więcej z oficjalnej dystrybucji Aprilii. OEMowe tarcze w Capo robi NG.

Afrykę raczej definitywnie odrzucam. Nie po to sprzedałem kloca, żeby dokładać drugie tyle i brać drugiego z takim samym przebiegiem. Tenerka raczej również znika z pola widzenia... ale w sumie to nie jest jeszcze pewne.

Co do GSa i wogóle wszystkich pozostałych, to wiadomo, im młodszy tym lepszy. Początkowy budżet ograniczyłem do 20-21tys.zł, a teraz patrzę na GSy po 24tys. zł, ale nie wiem czy dołożę, czy będę czekał na coś tańszego. Generalnie młodszego GSa niż 2011 nie kupię, to już przekracza mój budźet.
  
 
     
koziarz 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 7
Skąd: małopolskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2019-05-28, 13:16   

zmorad napisał/a:


Tenczynek - dość sporo gratów, najstarszy, ale z najniższym przebiegiem, dopytałbym jak wygląda sprawa z regulacją zaworów, i napędem. Chyba zgubił osłonę pod silnik, pali się też kontrolka od serwisu, trochę psuje to ogólny obraz, ilu oglądających tyle opinii


Pali się service bo sam serwisuje, a nie będę płacił kilka stówek za gs-911 tylko po to żeby napis skasować. Płyty nie zgubiłem, tylko zmieniałem olej ;)
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11