BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Podkręcanie wolnych obrotów
Autor Wiadomość
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 63
Skąd: Polska
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2019-04-18, 17:24   Podkręcanie wolnych obrotów

Witam, da się jakoś podkręcić wolne obroty ?
Coś mi szwankuje i szukam winnego, na razie chciał bym to sprawdzić, jak nie to to pewnie tps leży...
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 1006
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 28
HP: 78/1963
 4%
MP: 937/937
 100%
EXP: 6/87
 6%
Wysłany: 2019-04-18, 21:49   

Nie ma czegoś takiego. Jak coś ci szwankuje, to znaczy, że jest jakiś problem... A jakie dokładnie masz objawy??
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 63
Skąd: Polska
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2019-04-19, 20:10   

Przy minimalnym ruchu manetki gazu, ale naprawdę minimalnym zamiast powoli podnosić obroty , obroty skaczą pomiędzy 1200 - 1700 , na zimnym silniku go zdusi. Najgorsze że nieraz jak jadę i tak trzymam ten gaz tak napięty i redukuje co czasami gasi silnik przy wciskaniu sprzęgła. Zdarza się to na prawdę baaaardzo rzadko ale raz już położyłem motocykl przez to i raz to dla mnie wystarczająco...
Przekręciłem tyle ile pozwoliły na to śruby tps-em i jest poprawa ~50%. Zamówiłem już na allegro część , zobaczymy czy problem rozwiąże czy będę musiał szukać dalej :/
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 63
Skąd: Polska
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2019-04-28, 15:14   

Wymiana TPS-a nic nie naprawiła, a obracanie tps-em pomagało dosłownie tylko na chwilkę. Komputer uczył się na nowo pozycji i wszystko szlak trafiał.
Jedna ważna sprawa. Przy obróconym tps-ie na około 0,8% otwarcia przepustnicy obroty wskakiwały na 1400-1500 obrotów i problem całkowicie ustępował.

Ma ktoś może pomysł co może być odpowiedzialne za to ? Jakiś czujnik może ?
Nie robiłem pomiarów jeszcze ale silniczki odpowiedzialne za prace na jałowym pracowały bez problemu. Żadnego błędu komputer nie wykrywa.
Zrobiłem reset adaptacji u mechanika + kalibrację tps-a. Brak poprawy

Mechanik sam nie wie co może być przyczyną i również szuka rozwiązania.

Przepustnice czyściłem, wężyki wymieniłem.

Jakie kolwiek pomysły mile widziane :/
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 63
Skąd: Polska
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2019-05-05, 19:16   

https://www.youtube.com/watch?v=g4Jh0KceTRg

Mam bardzo podobne objawy jak na tym filmiku. Z tą różnicą że u mnie nie gaśnie tak łatwo.
Autor filmiku mówi że wymienił sparciałe gumowe rurki i podkręcił na chwile obroty biegu jałowego aby nauczyć na nowo komputer.
Ja rurki też wymieniłem ale nie mam bladego pojęcia gdzie ta śrubka o której mowa się znajduje.
Na przepustnicy są dwie śrubki odpowiedzialne za "zatrzymaniem" przepustnicy przed zaklinowaniem się (nie wiem jak to się nazywa fachowo) blaszek. Tutaj mógłbym teoretycznie przekręcić śrubką co otworzyło by przepustnice ale nie wiem czy o to chodziło autorowi czy o jakąś inną śrubę.

Wie ktoś może o co kaman?
 
     
leszek86 

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2014
Dołączył: 06 Lip 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 2%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2019-07-06, 21:12   

Zobacz sobie ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Y2wQO70e1Rw
zwłaszcza końcówkę, minuta 6:55

Koleś napisał że wymienili mu pompę paliwa i wtryskiwacze
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 63
Skąd: Polska
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2019-07-11, 22:01   

leszek86 napisał/a:
Zobacz sobie ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Y2wQO70e1Rw
zwłaszcza końcówkę, minuta 6:55

Koleś napisał że wymienili mu pompę paliwa i wtryskiwacze


Dzięki za podpowiedź. U mnie jest troszkę inne zachowanie. Ja mogę jechać cały dzień, zostawić motocykl na jałowym i będzie pracować bez problemu. Równo i bez żadnych problemów.

Być może wymiana tych rzeczy by pomogła ale chyba nie będę już inwestować pieniędzy. Lepiej sprzedać , dołożyć parę tysięcy i kupić młodszy model.
 
     
arthurr 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 58
Skąd: Orzesze/ Górny Śląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: Dzisiaj 10:42   

Czyściłeś silniczek krokowy i jego gniazdo? Czyszczenie i adaptacja mogą pomóc..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11