BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
zakup GS z przebiegiem powyżej 50 tys - czy jest sens?
Autor Wiadomość
Konrad96 

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 2009
Wiek: 23
Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 1%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2019-09-09, 17:39   zakup GS z przebiegiem powyżej 50 tys - czy jest sens?

Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieję że dział odpowiedni na ten temat.
Może wszystko po kolei. Mam dopiero 23 lata i obecnie posiadam yamahę fz6 fazer. Jestem z niej bardzo zadowolony, ale obecnie już bardzo mało jeżdżę bo mi się zwyczajnie znudziła i zapadła decyzja o sprzedaży. Powód? W zeszłym roku skoczyłem od razu na głęboką wodę i wybrałem się z kolegą na pierwszą w życiu daleką wyprawę do Albanii i Grecji. Fazerek chociaż nie jest do tego stworzony to dzielnie dał radę bez żadnego problemu. Po powrocie jazda po miejscu praktycznie straciła dla mnie sens. Motocykla użytkuję już praktycznie tylko kiedy samochód jest w serwisie albo kiedy jeszcze koledzy namówią na jakiś mały wypad. Chyba logiczne że piszę tutaj bo stwierdziłem że idealnym sprzętem będzie teraz f800gs. Dlaczego? Otóż wiem że typowym użytkownikiem tych motocykli jest raczej pan z brzuszkiem koło 40-stki, ale miałem okazję pojeździć gs-ami znajomych, zarówno 1200 jak i 800 i właśnie ten mniejszy wydaje mi się być taki w sam raz, idealny do moich potrzeb. Nawet niższa moc od fz6 mi nie będzie przeszkadzać, bo silnik w gs jest dużo bardziej elastyczny. Mowa konkretnie o wersji zwykłej, nie ADV ale tej enduro na szprychowych kołach. Niestety jak to bywa u młodych osób nie dysponuję zbyt wysokim budżetem. te 24-25 tys to jest absolutne maximum jakie jestem w stanie wydać za motocykl plus opłaty i ewentualne konieczne naprawy jeśli tylko uda się jeszcze sprzedać fazera przed zimą. Z tego co wstępnie się rozglądałem po portalach aukcyjnych w tej kwocie da się już kupić GSa w tych pieniądzach, ale są to albo "golasy" z trochę późniejszych roczników z przebiegami koło 30-40 tys. Druga opcja to ładnie "przystrojone" w kufry, gmole, szyby i wszystko inne co potrzebne podróżnikowi egzemplarze. Niestety te drugie to raczej roczniki 2008-9 z przebiegami w przedziale 50-100 tys km. Zakup golasa raczej odpada, bo wiem ile kosztują akcesoria a będą mi raczej potrzebne. I tu dopiero moje pytanie: Czy zakup GSa z przebiegiem 50-80 tys ma w ogóle sens? Chodzi głównie o koszty utrzymania. Za fz6 mieściłem się z podstawowym serwisem i opłatami w granicach 1000-1500 zł rocznie. Nieraz słyszałem że właśnie w GSie 800 komuś padł silnik przy 60 tys i trzeba było wstawiać nowy. A jak waszym zdaniem będzie to realnie wyglądać? Jakie są największe wydatki i najczęstsze usterki? rozrząd, skrzynia, a może jeszcze coś innego? Pytam głównie o te przedliftowe wersje z wczesnych roczników. Czy motocyklem z tak dużym przebiegiem można bez obaw jechać w daleką trasę? Jest nawet jedna ciekawa oferta z mojego miasta. GS 800 z 2009r w tym żółtym malowaniu chyba ze wszystkimi możliwymi dodatkami za 23 500 do negocjacji. Zdjęcia na aukcji w bardzo dobrej jakości, motorek wygląda jak nowy, nawet manetki i podnózki jakby były używane kilka razy. Spytałem przez wiadomość olx jaki przebieg i tu moje zdziwienie - pan napisał że 81 tys ale wszystko udokumentowane bo pracuje w ASO. Waszym zdaniem okazja czy raczej odpuścić bo po kolejnych 15 tys będzie niesprzedawalny?
Na co najbardziej zwrócić uwagę przy zakupie motocykla z tak dużym przebiegiem?
 
     
zmorad 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 1410
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2018
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2019-09-14, 10:28   

Cześć i witaj,

Jak widzisz nie wiele się dzieje na tym forum, i czasem trochę trzeba poczekać na odpowiedź :)

Po pierwsze zwykłe F800GS, też jest na szprychowych. Więc nie jestem pewny czy nie pytasz o 700GS, ale technika jest powiedzmy zasadniczo ta sama.

Z tym budżetem to nie przesadzaj - nie jest źle, ja pierwsze duże trasy robiłem na sprzętach rok młodszych od Ciebie (i nie mam na myśli rocznika 97) :)

Z tymi przebiegami to myślę, że temat rzeka.
Mógłbyś sprecyzować gdzie, komu i od kogo słyszałeś, że trzeba nowy silnik po 60tkm? Bo jakoś coś niby gdzieś coś słychać, ale jednak tych sprzętów jest całkiem sporo, a ja jeszcze nikogo takiego nie spotkałem (coś niby widziałem w odległych zakątkach internetów, ale to mogą być pojedyncze wypadki). A z drugiej jest sporo motków o przebiegach większych niż te o których piszesz i jakoś nic się nie dzieje.

https://advrider.com/f/threads/600-000-kms-f800gs.1318256/

Nawet teraz jak nie ma zbyt dużego ruchu w ogłoszeniach to na mobile.de można znaleźć 800 (akurat nie gs), z przebiegiem ponad 150tkm, i jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś włożył tam już trzeci silnik.

Powiem tak, mam pewne teorię:
1. Sprzęt ma dość konkretny potencjał terenowy
https://www.youtube.com/w...BLrHL9r4&t=550s
https://www.youtube.com/w...q&index=36&t=0s

Powiedzmy sobie szczerze, w wykonaniu niektórych może to wyglądać tak:

https://www.youtube.com/watch?v=eUseMw-5vt8

W 800 masz stopień sprężania 12,0:1 czyli całkiem sporo, skutkuje to całkiem sporą ilością ciepła, w przypadku zakopania się w błocie i ciśnięciu, ta duża ilość ciepła może powodować przyspieszoną degradacje silnika.
Co ciekawe to o jakichś przedwczesnych zgonach nikt nie pisze w kontekście 800 S, 800 ST, 800 GT, 800 R, a specjalnie dużych różnic nie ma, ani Husqarnie Nuda, która jest nieco podrasowana.

Teoria numer 2:
Jest szansa, że wyszły serie z częściami z wadami materiałowymi, i coś szybciej padało niż powinno.

Pewnie się domyślasz, że podchodzę z wielką rezerwą do teorii, że to kompletny badziew i zupełnie nie da się tego eksplatować. Dlatego chętniej bym pogadał z kimś kto miał taką tragedię.
Sam przed zakupem, nie byłem zupełnie pewny i starałem się nieco więcej dowiedzieć jak Ty (tylko, że ja miałem już wcześniej jeden sprzęt nad którym ludzie w Polsce pieli nad awaryjnością, a poza naszym pięknym krajem chwalili, za pancerność).
Efekt jest taki, że mam swojego kucyka, który w trakcie dwuletniego użytkowania zaskoczył mnie rozkręconą śrubką od mocowania gmola (ale dokładanego Touratecha), i teraz uciekającym powietrzem z dętki (ale fakt sprzęt młodszy od tego co chcesz kupić).

Żeby była jasność, nie twierdzę, że to motocykl bez wad, i są rzeczy które mogą sprawiać problemy (jak choćby pompy paliwa), ale jak kupisz niezapałowany, zadbany egzemplarz poszukasz na co zwrócić uwagę przed dłuższym wypadem, będziesz czasem wymieniał olej, i pilnował luzu łańcucha to możesz być całkiem zadowolonym użytkownikiem.

Czy łatwo bedzie potem sprzedać motocykl, który ma powiedzmy 100tkm na budziku? Raczej nie, bo w ogóle ludzie boją się dużych przebiegów, ale też bym nie panikował.
Sprawdź sobie ile kosztuje drugi używany silnik, (i czy w ogóle jest dostępny), i potem przemyśl, czy jest się czego bać.

Aha, w trakcie produkcji nieco rzeczy poprawiali (np. temat z felgmi, chyba zupełnie umarł), dlatego zwracaj uwagę na rocznik a nie tylko na przebieg.


Powodzenia
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10