BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wtyczka na osłonie akumulatora i podłączenie nawigacjii
Autor Wiadomość
Michal12 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Wiek: 27
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Niegowa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-05-18, 22:04   Wtyczka na osłonie akumulatora i podłączenie nawigacjii

Witam, mam pytanie co do wtyczki na osłonie akumulatora, nie jest ona do niczego podłączona, jest poprostu wolna. Czy do niej można podłączyć nawigację?? Próbował ktoś może już z nią coś kombinować? ? Kupiłem tomtoma ridera 400 i jestem ciekawy czy muszę się specjalnie podłączyć pod instalacje elektryczna motocykla czy można do tej właśnie wtyczki.
1 zdj. Wtyczka na zdjęciu oznaczona jako 3.
2 zdj. Kabel zasilający nawigację
Nie jestem elektrykiem i nie wiem czy będę w stanie dobrze podłączyć, chciałbym uniknąć ewentualnych awarii. A może ktoś z was ma ten typ nawigacji i wie jak odpowiednio podłączyć. Dzięki za podpowiedzi.

3_230.jpg
Plik ściągnięto 9131 raz(y) 21,82 KB

tomtom-przewod-ladujacy-do-nawigacji-rider-400.jpg
Plik ściągnięto 9131 raz(y) 5,43 KB

 
     
dakarowy 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 381
Skąd: pomorskie
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 9/45
 20%
Wysłany: 2016-05-18, 22:07   

Tak to jest wtyczka, kórą możesz wykorzystać do podłączenia nawigacji, dokup kabel w serwisie za jakieś 60 zł i zlutuj go z kablem od TomToma podłącz i jeździj ;-)
_________________
Kawasaki KLE500 91` (był) >Kawasaki KLE500 98` (był) > BMW F650GS Dakar 01` (był) > Yamaha XT660Z Tenere 09` (był) > Kawasaki KLE650 Versys 07`(był) > Suzuki DR650 Dakar 91` (był) > BMW F800GS 08` (była) > BMW G650X Challenge 07` + BMW F800GS 15`
 
     
Michal12 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Wiek: 27
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Niegowa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-05-18, 22:13   

No to super, czyli sprawę mam rozwiązana i bez problemów. A tam w ogóle to do czego służy ta wtyczka ?? Zapoznaje się dopiero z moto jeszcze nie znam go wystarczająco :)
 
     
dakarowy 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 381
Skąd: pomorskie
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 9/45
 20%
Wysłany: 2016-05-18, 22:19   

Poszukaj, poczytaj na pewno na forum o tym coś jest napisane...
To jest wolna wtyczka przeznaczona właśnie np. do podpięcia nawigacji, albo gniazda zapalniczki, zasilanie zanika na nim po ok. 30 sek. od wyłączenia zapłonu.
_________________
Kawasaki KLE500 91` (był) >Kawasaki KLE500 98` (był) > BMW F650GS Dakar 01` (był) > Yamaha XT660Z Tenere 09` (był) > Kawasaki KLE650 Versys 07`(był) > Suzuki DR650 Dakar 91` (był) > BMW F800GS 08` (była) > BMW G650X Challenge 07` + BMW F800GS 15`
 
     
Michal12 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Wiek: 27
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Niegowa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-05-18, 22:20   

A nie wiesz przypadkiem jak taka wtyczka może się nazywać? ? Próbuje coś znaleźć bo może dzisiaj jeszcze bym zamówił
 
     
dakarowy 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 381
Skąd: pomorskie
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 9/45
 20%
Wysłany: 2016-05-18, 22:34   

http://f800riders.org/for...ctrical-options

i wisisz browara :lol:
_________________
Kawasaki KLE500 91` (był) >Kawasaki KLE500 98` (był) > BMW F650GS Dakar 01` (był) > Yamaha XT660Z Tenere 09` (był) > Kawasaki KLE650 Versys 07`(był) > Suzuki DR650 Dakar 91` (był) > BMW F800GS 08` (była) > BMW G650X Challenge 07` + BMW F800GS 15`
 
     
Palmer74 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 6/319
 2%
MP: 152/152
 100%
EXP: 26/27
 96%
Wysłany: 2016-05-18, 22:48   

a nie lepiej zamontować sobie gniazdo zapalniczki ? masz gotowce na allegro z instalacją pod aku i bezpiecznikiem, wtedy nawi podepniesz i telefon naładujesz i inne szpeje podłączysz :)
_________________
YZF 250 '14 ; GS800 '15
 
     
Michal12 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Wiek: 27
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Niegowa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-05-18, 22:59   

No i super :) dzięki wielkie za powoc :) jeśli się kiedyś spotkamy w trasie to browar postawie napewno :)
 
     
holek 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-05-19, 08:09   

Ponizej link do instrukcji jak podlaczyc nawigacje TomTom Rider do glownej magistrali.
https://tbni.wordpress.com/2015/02/18/tomtom-rider-v5-hardwiring-to-bmw-can-bus-port-aux-port-sat-nav-port/
Nie ma sensu bawic sie w lutowanie podczas gdy mozna kable zwyczajnie zwiazac i zalozyc koszulke termokurczliwa.
Zamontowalem dokladnie wg instrukcji i dziala bez zarzutu (po 30 sekundach wylacza sie automatycznie przy odcieciu zaplonu).

.
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2016-05-19, 08:40   

Możesz jeszcze zamiast super ekstra oryginalnej wtyczki za grube pieniądze odciąć oryginał i zamontować coś więcej uniwersalnego ;-)
http://allegro.pl/superse...6030570113.html
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
Arek 
Arek

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 160
Skąd: Karkonosze
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 18/25
 72%
Wysłany: 2017-03-20, 13:28   

miotacztruskawe napisał/a:
Możesz jeszcze zamiast super ekstra oryginalnej wtyczki za grube pieniądze odciąć oryginał i zamontować coś więcej uniwersalnego ;-)
http://allegro.pl/superse...6030570113.html


Właśnie się za to biorę ,aby podłączyć tak diodę wskazującą napięcie instalacji ( będzie zamontowana w panelu obok gn. zapalniczki ) . Mam wątpliwości przed odcięciem, bo do oryginalnego gniazda z tyłu akumulatora idą trzy przewody ?
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2017-03-20, 13:53   

Yyyyy. Zmierz miernikiem, będziesz wiedział ;-) .

Z innej beczki, to sam pierwotnie tam zamontowałem, ale nie tyle diodę, co voltomierz. Jednak sie okazało, że taki układ jest kompletnie nieczytelny. Zrobiłem sobię pokrywę kokpitu i tam jest idealnie. Wszystko super czytelne i bez biegania wzrokiem po całym moto. A wtedy napięcie wziąłem z lampy postojowe. Na szczęście nic nie zaniża :-) .
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
Arek 
Arek

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 160
Skąd: Karkonosze
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 18/25
 72%
Wysłany: 2017-03-20, 23:47   

miotacztruskawe napisał/a:
Yyyyy. Zmierz miernikiem, będziesz wiedział ;-).

Z innej beczki, to sam pierwotnie tam zamontowałem, ale nie tyle diodę, co voltomierz. Jednak sie okazało, że taki układ jest kompletnie nieczytelny. Zrobiłem sobię pokrywę kokpitu i tam jest idealnie. Wszystko super czytelne i bez biegania wzrokiem po całym moto. A wtedy napięcie wziąłem z lampy postojowe. Na szczęście nic nie zaniża :-).


Orientujesz się dlaczego przy tej wtyczce są trzy przewody, a nie dwa ?
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2017-03-21, 09:06   

Arek napisał/a:
Orientujesz się dlaczego przy tej wtyczce są trzy przewody, a nie dwa ?

A wiesz, że nie pamiętam... Grzebałem tam jakoś jesienią podłączając zasilanie dla nawigacji. O ile dobrze pamiętam (a raczej słabo to pamiętam :roll: ) to trzeciego przewodu nie podłączałem. Mam wrażenie, że miernik pokazywał na nim coś około masy. Wybrałem brązowy (albo brązowy z jakimś paskiem) jako masę i ostatni przewód na którym pojawiało się zasilanie po przekręceniu stacyjki. Z kolei napięcie na nim znika jakoś 15-30sek po wyłączeniu zapłonu. I wszystko ładnie bangla :)) .
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
maćko 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 135
Skąd: Lublin
Poziom: 10
HP: 2/230
 1%
MP: 110/110
 100%
EXP: 15/22
 68%
Wysłany: 2017-03-21, 10:21   

Może pomoże -> https://www.dropbox.com/s...G_0073.JPG?dl=0 ;-)
_________________
... been rolling x)
Simson Mofa-1 '71 / Yamaha Fazer 600 '99 / Suzuki Bandit 1200S '01 / BMW R1150GS '01 / BMW F800GS '08
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 15