BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Śruba regulacji tłumienia amortyzatora tylniego
Autor Wiadomość
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-07, 10:40   Śruba regulacji tłumienia amortyzatora tylniego

Witam, miał ktoś może urwaną śrubę w tylnim amortyzatorze i zna procedurę naprawy ?
Podejrzewam że u mnie tak właśnie jest bo śruba obraca się w nieskończoność....
 
     
maćko 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 135
Skąd: Lublin
Poziom: 10
HP: 2/230
 1%
MP: 110/110
 100%
EXP: 15/22
 68%
Wysłany: 2018-05-07, 14:14   

Czyli wychodzi na to, że obracając ją nie wsuwa się i nie wysuwa ze stopy amortyzatora? Jeśli tak, to wygląda na zerwany gwint. Poprawnie pracująca powinna się wysuwać przy wykręcaniu i chować przy wkręcaniu oraz blokować w punktach granicznych dla min i max.
_________________
... been rolling x)
Simson Mofa-1 '71 / Yamaha Fazer 600 '99 / Suzuki Bandit 1200S '01 / BMW R1150GS '01 / BMW F800GS '08
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-07, 14:38   

Dzięki Maćko za szybką diagnozę :roll:
U mnie ta śrubę można wcisnąć do środka i sama odskakuje (sprężyna jest pewnie?) .
Rozbierał ktoś to kiedyś albo naprawiał amorka? Interesują mnie koszty takiej naprawy, może się okazać że lepiej kupić z odzysku sprawny :-P
 
     
maćko 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 135
Skąd: Lublin
Poziom: 10
HP: 2/230
 1%
MP: 110/110
 100%
EXP: 15/22
 68%
Wysłany: 2018-05-07, 15:07   

Poszukaj w swojej okolicy firmy, która się zajmuje naprawą/regeneracją amortyzatorów motocyklowych - są takowe. Ja stawiam, że w twoim przypadku ktoś na siłę przekręcił śrubę przez ogranicznik i rozwalił aluminiowy gwint w stopie amorka. Moim skromnym zdaniem, dla speców od regeneracji nie powinna to być gruba robota, a co za tym idzie koszty również nie powinny być wysokie. Podzwoń, popytaj i daj znać, bo chętnie się wszyscy dowiemy ile taki zabieg może kosztować ;-)
_________________
... been rolling x)
Simson Mofa-1 '71 / Yamaha Fazer 600 '99 / Suzuki Bandit 1200S '01 / BMW R1150GS '01 / BMW F800GS '08
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-08, 07:28   

już jakiegoś magika namierzyłem ale się nie dodzwoniłem puki co, Jak coś więcej się dowiem to dam znać ;)
 
     
BOROWA 
fotograf

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2013
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 392
Skąd: Kraków
Poziom: 18
HP: 14/711
 2%
MP: 339/339
 100%
EXP: 20/45
 44%
Wysłany: 2018-05-09, 12:51   

Jak coś mam amor z ESA ale rozwalony (stopka tłoka) więc górę mam sprawną do sprzedania
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-21, 08:24   

Nie dzięki. Nie potrzebuje części ;P

Co do naprawy amorka to w serwisie powiedzieli że jest nierozbieralny więc naprawa odpada ale to się tyczy mojego rocznika czyli 2008. Może później to produkowali inaczej.

Co do samej kontroli to uznałem że wezmę opaskę uciskową założę i ścisnę, zobaczę czy zadziała. Jak tak to zostaje.
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2018-05-21, 21:49   

Tak się delikatnie zapytam w jakim serwisie ci tak powiedzieli :?:
Bo jak ASO, to z ich punktu widzenia faktycznie jest to pojedyncza część, którą się wymienia jako całość.. Ale jak jakiś "flachowiec" od zawieszeń motocyklowych, to zmień go od razu, bo nie wie co gada. Amor się rozbiera jak każdy inny i regeneruje. Tylko niewielu ma pojęcie jak.
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
michael205 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 34
Skąd: Polska
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2018-05-22, 22:25   

Gadałem z "fachowcem" niby tej stopy się nie da rozebrać więc do środka też się nie dojdzie.
Tak od 2 gości słyszałem więc nie wiem....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12