BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Rumunia 2016 - film i trasa
Autor Wiadomość
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 3/27
 11%
Wysłany: 2016-10-03, 14:36   Rumunia 2016 - film i trasa

Po 3 miesiącach w usztywnieniu i 4 tygodniowej rehabilitacji, nie wytrzymałem i pognałem do Rumunii.

Trasa (ślad GPS):
https://www.google.com/ma...6LiGqqVAup8MP24

Filmowa relacja dzień po dniu:

https://youtu.be/olK_Ptkc_RM
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2016-10-03, 20:05   

Żeś kawałek przeleciał ;-) . Mi się Rumunia marzy... Ale mniej asfaltowo :-) .
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
Palmer74 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 6/319
 2%
MP: 152/152
 100%
EXP: 26/27
 96%
Wysłany: 2016-10-03, 22:32   

NA 100% off piszę się zawsze i wszędzie :)
_________________
YZF 250 '14 ; GS800 '15
 
     
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 3/27
 11%
Wysłany: 2016-10-04, 10:07   

miotacztruskawe napisał/a:
Żeś kawałek przeleciał ;-) . Mi się Rumunia marzy... Ale mniej asfaltowo :-) .


No Palmer też chyba mniej asfaltowo, a ja następną robię Ukrainę i Rumunię północną.

Ja nie mogłem wybrać innej trasy przez nie do końca sprawny bark :) I tak jest nieźle bo miałem zrobić rekonesans i udało się w 100%.

Nawet pogoda była łaskawa.

Rekonesans miał odpowiedzieć na pytanie czy K60 Scout robią na rumuńskich szutrach, i jak szybko zużywają się na dojeździe.

No i dojazd spoko, a na szutrach jest wystarczająco aby zwiedzać i podziwiać widoki a nie orać. Podobno jak popada to wszystko się ślizga i zalepia gliną ale myślę że każda opona ma wtedy problemy (na której byśmy chcieli również dojechać).
 
     
Palmer74 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 6/319
 2%
MP: 152/152
 100%
EXP: 26/27
 96%
Wysłany: 2016-10-04, 15:44   

@DAX dokładnie jak piszesz więc ja zrobiłem podobnie i poleciałem na TKC 70 (biorąc pod uwagę że 80% trasy to asfalt ) Opona sprawdziła się wzorowo. Na błocie to nic nie będzie robić biorąc pod uwagę że masz pod sobą 230kg motocykla. Co do offu to chciałbym taki wyjazd ogarnąć mocno poza czarnym z namiotami i rootsowym ADV. Z resztą taki miałem plan tylko okazało się że jadę sam i stwierdziłem że trochę to ryzyko, ale jak zbierze się ekipa to walę jak w dym :)
_________________
YZF 250 '14 ; GS800 '15
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2016-10-04, 20:44   

Palmer74 napisał/a:
NA 100% off piszę się zawsze i wszędzie :)


U mnie urlop będzie w okolicy koniec lipca, i pierwsza polowa sierpnia... Ale to jeszcze daleko, żeby konkretnie coś powiedzieć. W każdym razie ja też chętny :mrgreen: . Dojazd możliwy nawet na lawecie ;-) .
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
Palmer74 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 6/319
 2%
MP: 152/152
 100%
EXP: 26/27
 96%
Wysłany: 2016-10-04, 23:13   

Ja w fabryce ogarniam południe Polski wiec na lawecie dolatuje do Rzeszowa i ew to samo mogę zaproponować z W-wa bo mam 2 rynny na przyczepie :)
_________________
YZF 250 '14 ; GS800 '15
 
     
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 3/27
 11%
Wysłany: 2016-10-06, 12:39   

No to ja się pisze na ta lawetę :) Wtedy kostki nie zużywam na dojazd, a zaraz za granicą zjazd na off i heja :)
Ja w tym roku nie dam już rady. Ale następny to jak najbardziej. Czuję że zbiera się ekipa.

Jednak mam jeszcze ochotę wyskoczyć na jakiś szutrowy weekend z namiotem w tym roku, oczywiście cieplejszy (o ile będzie).

Jakie preferujecie zestawy opon na polskie szutry - tył i przód TKC 80 czy tył K60 a przód TKC 80 ?
A może jakaś alternatywa w postaci mitasów ?
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2016-10-06, 13:23   

Dużo zależy od Ciebie ;-) .

TKC na przodzie to niewątpliwie jedna z najlepszych opon... Choć jak ma być więcej OFF niż ON to są bardziej agresywne wynalazki. No i wytrzyma ok 15Kkm.

Z tyłu to już jest więcej rozkmin ;-) . TKC świetne do taplania się w błocie i piachu, ale na czarnym po 8KKm może zostać jej niewiele. Mitas E09 lepiej odpycha, gorzej trzyma na boki, jest fatalny na mokrym i trwalszy od TKC na czarnym, ok 10KKm może wytrzyma. Bardziej trwałe i lepsze na mokrym będzie Karoo3, ale kosztem OFFu. K60 coś tam odpycha, na szutry generalnie całkowicie wystarcza i trwałość to ok 15KKm. Jest jeszcze "bliźniaczy" mitas E07, trochę lepszy w terenie, ale chyba kosztem trwałości.

A reszta to Twój wybór ;-) .
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
DAX_PL 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 3/27
 11%
Wysłany: 2016-10-06, 14:22   

No ja jeździłem do tej pory na TKC 80, (kupiłem z nimi motek) i na szutrach było super, piach też.
Ale cena tez jest poważna.

Więc chyba kupię przód TKC 80 i zostawię tą K60 Scout na tyle.

Dzisiaj w deszczu jadąc do roboty tył mnie zaczął wyprzedzać i to 2 razy podczas przyśpieszania- nie trzymają też na mokrym :(
 
     
smok 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 258
Skąd: Gliwice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 1/35
 2%
Wysłany: 2016-10-08, 21:13   

a tak z dupy,

karoo 3 na mokrym słaaaaabiutko, generalnie grzybnia, ani asfalt ani off, król jest jeden TKC 80, ale... właśnie pojawił się tyran - anakee wilde, zad jest REWELACYJNY, czekam na front (na razie jeszcze niedostępny)


pzdr.
smok

P.S.
front naturalnie tkc
_________________
Na wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja...
 
     
Palmer74 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Poziom: 12
HP: 6/319
 2%
MP: 152/152
 100%
EXP: 26/27
 96%
Wysłany: 2016-10-18, 01:13   

Ja z założenia że wiecej mam dojazdu do tego offu założyłem oponę TKC 70. Na czarnym (mokrym czy suchym ) trzyma rewelacyjnie, co do off to robiłem na niej bieszczadzkie szutry i było ok. Pewnie jakby popadało to byłoby gorzej, ale patrząc na wagę moto to jest to ok rozwiązanie.
_________________
YZF 250 '14 ; GS800 '15
 
     
Tireks 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2014
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 16
Skąd: Olkusz
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2016-10-26, 16:52   

Pewnie się powtórzę, ale już drugi zestaw Mitas e09 Dakar + pirelli scorpion railly przód - i jak na razie dla mnie nie ma lepszej opcji. TKC przód - to do pirelli nie można nawet porównać - w błocie TKC praktycznie od razu się zakleja (wyrzuciłem po ok. 2000 tys. terenu). Mitasa testowałem na mokrym w czerwcu na asfalcie w Rumunii i nie wiem skąd te opinie o "śliskości" - na winklach w czasie deszczu byłem w stanie zamknąć bez uślizgów opony. Na pewno temperatura ok.20 stopni i dobry asfalt robi swoje. Co do Anakee wilde - to o ile mnie pamięć nie myli - kolega montował na 1200 ADV - i pod ostrzejszy podjazd po trawie lub lekkim błotku nie był w stanie się odepchnąć - ale po szutrach pełna kontrola.


smok napisał/a:
a tak z dupy,

karoo 3 na mokrym słaaaaabiutko, generalnie grzybnia, ani asfalt ani off, król jest jeden TKC 80, ale... właśnie pojawił się tyran - anakee wilde, zad jest REWELACYJNY, czekam na front (na razie jeszcze niedostępny)


pzdr.
smok

P.S.
front naturalnie tkc
 
     
smok 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 258
Skąd: Gliwice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 1/35
 2%
Wysłany: 2016-11-01, 22:14   

a na czarnym to ten scorpion nie stresuje cię za bardzo? tkc na czarnym jest bezkonkurencyjne, a co do zadu - wildy jak dla mnie rewelacja, biją na pysk tkc, ale znikają szybciej niż tkc. nie ma wyjścia, muszę przekonać się do e09

pzdr.
smok




Tireks napisał/a:
Pewnie się powtórzę, ale już drugi zestaw Mitas e09 Dakar + pirelli scorpion railly przód - i jak na razie dla mnie nie ma lepszej opcji. TKC przód - to do pirelli nie można nawet porównać - w błocie TKC praktycznie od razu się zakleja (wyrzuciłem po ok. 2000 tys. terenu). Mitasa testowałem na mokrym w czerwcu na asfalcie w Rumunii i nie wiem skąd te opinie o "śliskości" - na winklach w czasie deszczu byłem w stanie zamknąć bez uślizgów opony. Na pewno temperatura ok.20 stopni i dobry asfalt robi swoje. Co do Anakee wilde - to o ile mnie pamięć nie myli - kolega montował na 1200 ADV - i pod ostrzejszy podjazd po trawie lub lekkim błotku nie był w stanie się odepchnąć - ale po szutrach pełna kontrola.


smok napisał/a:
a tak z dupy,

karoo 3 na mokrym słaaaaabiutko, generalnie grzybnia, ani asfalt ani off, król jest jeden TKC 80, ale... właśnie pojawił się tyran - anakee wilde, zad jest REWELACYJNY, czekam na front (na razie jeszcze niedostępny)


pzdr.
smok

P.S.
front naturalnie tkc
_________________
Na wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja...
 
     
miotacztruskawe 
vagabundus


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 970
Skąd: Choszczno/Szczecin
Poziom: 27
HP: 89/1795
 5%
MP: 857/857
 100%
EXP: 53/83
 63%
Wysłany: 2016-11-02, 08:21   

@smok... Opony idealnej nie ma, każda ma jakąś piętę achillesową ;-) . Z tyłu TKC80 jest generalnie b. dobra, ale przebiegi słabe. E-09 w terenie robi podobnie jak nie lepiej, jest trwalsza, ale śliska na mokrym i w terenie nie trzyma na boki (tzn tylne koło ma tendencje do wyprzedzania przodu ;-) ). Karoo 3 widzę, że masz zdanie, tak samo Wildy (Wildów nie miałem, nie wypowiem się, nie ma dla mnie rozmiaru). Za każdym razem musisz wybrać świadomie i zdecydować się na jakiś minus.

Co do przodu, to Scorpion Rally jest faktycznie ciekawy :mrgreen: . W terenie prowadzi naprawdę świetnie. ALE :!: . Rzadka kostka sprawia, że opona mi starczyła na ok 6Kkm i to zimowej jazdy (czyli zimny i często mokry asfalt, do tego więcej OFFu niż tego asfaltu), a do tego ta kostka nie jest w stanie awaryjnie zatrzymać moto... Po prostu nie ma się co wgryzać w glebę... I właśnie dlatego nie bagatelizowałbym TKC80 na przodzie.

Z wynalazków mam teraz z przodu D952. W terenie idzie i prowadzenie i hamowanie, na czarnym tak samo. Mokre też jej nie straszne i nie schodzi szybko. Z minusów ;-) :?: . Ma napis Not for highway use i jest tylko rozmiar 80/100/21. Na oryginalną felgę niekoniecznie polecam, ale jak masz 1,85" spokojnie podejdzie.
_________________
jednoślady etylinizowane i nie
Simplon Laser SLX
Cadex CFR2 105
DL 650 K4 był, jest Rzepak F800gs 08'
Wilcy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11