BMW F800GS - FORUM  Strona Główna BMW F800GS - FORUM
Forum użytkowników motocykli BMW F800GS

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Słabe punkty F 800 GS
Autor Wiadomość
Navaja 

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 1410
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: podwarszawska wioska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-08-28, 12:14   Słabe punkty F 800 GS

Cześć,
jak już pisałem w powitalni rozważam przesiadkę na F 800 GS ale mam kilka wątpliwości.
Pytania moje kieruję bardziej do użytkowników, którzy mają już nakręcone trochę kilometrów na swoich GS - mam nadzieję, ze pomożecie.
Z tego co doczytałam w necie słabymi punktami F 800 GS są: łozyska kół w szczególności tył, wycieki z pod pokrywy zaworów, alternator, wycieki z uszczelnienia pompy cieczy chłodzącej.
Stąd też moje pytania:
1. Łożyska kół: czy zainstalowanie nowych tulei z nierdzewki + nowe markowe łożyska i uszczelniacze rozwiązuje sprawę? Zastanawiam się też czy problem nie leży w dystansowaniu piasty - tam między łożyskami powinna być dobrze spasowana tulejka, która powoduje, że po dokręceniu ośki wewnętrzne bieżnie łożysk nie są napięte zbyt mocno.

2. Wycieki z pod pokrywy zaworów: jak rozumiem dobra masa uszczelniająca podana nie tylko pod ale i na uszczelkę załatwia sprawę? Orientuje się ktoś od kiedy BMW montuje nową uszczelkę + nowe śruby? Być może te nowe śruby są krótsze i wtedy można je dokręcić z większym momentem? Pamiętam, że miro pisał, że wkładał podkładki pod stare śruby.
http://www.bmwf800gs.pl/v...er=asc&start=15

3.Alternator: czy wiecie może od kiedy dokładnie montowany jest alternator z nowym (dziurkowanym) kołem zamachowym? maly-tomi pisał, że od 2010 r. http://www.bmwf800gs.pl/v...er=asc&start=30
ale na forach niemieckich znalazłem info, że dopiero od marca 2012 r.

4. Wycieki z pod pompy wody: pierwsze F 800 GS miały metalowe koła zębate zarówno na pompie jak i napędzające na wałku rozrządu. Kółko na wałku pompy seryjnie miało luz wzdłużny, który powodował niszczenie jednego bądź dwóch uszczelniaczy, o których pisał adam1966
http://www.bmwf800gs.pl/v...er=asc&start=15
W ramach gwarancji a nawet po jej upływie w ramach dobrej woli BMW (nie wiem jak w Polsce) wymieniało stalowe koła zębate na koła z tworzywa. Samych kół nie można kupić, występują one tyko w komplecie z pompą wody. W niektórych warsztatach robili kaszanę i wymieniali tyko koło zębate na wąłku pompy, mimo, że nowe koło jest w wiele węższe od starego i modułem zębów nie pasuje do stalowego koła na wałku rozrządu. Moje pytanie: czy ktoś się wie od kiedy BMW montuje seryjnie te plastikowe kółka pompy wodnej + napędzające na wałku rozrządu?

Przepraszam za przydługą epistołę, w której moje pytania zaznaczyłem czerwoną czcionką. Może ktoś z Was zna na nie odpowiedzi albo ma szwagra, brata, wuja, stryja czy kolegę od kieliszka w serwisie BMW i może się dopytać. Zadałem te pytania BMW Polska ale nie mają o tym pojęcia - cięzko mi w to uwierzyć. :mrgreen:

Wiem, że jest jeszcze kilka innych bolączek tego motocykla ale dzięki wiedzy z forum wiem jak je ogarnąć tak więc nie wspominałem o tym.

Nie wiem czy umieszczam ten wątek w dobrym dziale - w sumie dotyczy rzeczy warsztatowych.
Jeżeli admin byłby innego zdania to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.
_____________________________________________________________________________
Edycja:
pogmerałem trochę w katalogach części i mogę sobie sam odpowiedzieć:
2. Nowa uszczelka idzie od 04.2010 r.
3. Nowy alternator jest montowany od 03.2012 r.
4. Pompa wody z plastikowymi kołami napędowymi wkładana jest od 04.2009 r.

Może komuś to pomoże.
Pozdrawiam
 
     
dekanian 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 14/39
 35%
Wysłany: 2014-08-28, 16:28   

1. http://www.bmwf800gs.pl/v...der=asc&start=0

Nowe tuleje powinny zalatwic sprawe. Nikogo nie ma łacznie ze mna zeby na nierdzewkach problem sie powtorzyl.
 
     
maly_tomi 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 134
Skąd: Otwock
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 14/22
 63%
Wysłany: 2014-08-28, 19:43   

Zapomniałeś o tym, że w niektórych modelach padała antenka immobilizera.

Moje moto ma 107tyś przebiegu i zarżnąłem już dwie pompy paliwa. Więc pompę paliwa też można wciągnąć na listę niedoróbek BMW.
_________________
Honda Shadow VT1100C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS '08 - Apache
BMW F800GS '13 - Fallout Pony
 
 
     
Navaja 

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 1410
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: podwarszawska wioska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-08-29, 09:26   

O antence immobilajzera pamiętam ale traktuje to jako część awaryjną, którą na wyjazd trzeba mieć przy sobie - coś jak regler w AT. :mrgreen:
O pompie paliwa nie wiedziałem. Idzie to podebrać od czegoś innego czy też trzeba kieszeń BMW nabijać?
Generalnie zakładąjąc ten wątek chodziło mi o uzyskanie informacji, od którego roku produkcji poprawiono te znane usterki.
 
     
Bartvv 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2012
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 522
Skąd: Poznań
Poziom: 21
HP: 19/996
 2%
MP: 475/475
 100%
EXP: 4/56
 7%
Wysłany: 2014-08-29, 09:35   

Ja wymienilem tuleje i lozyska i jest ok

Pompa paliwa padla po przebiegu 980km od nowosci. Wymienili na gwarancji.

Slabym punktem motoru jest rowniez mocowanie tylnego amora. Sruba sie wygina. Temat szeroko omawiany na forum
_________________
GET OFF THE BEATEN TRACK. - BMW GS!!!
 
 
     
Kudłaty 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2010
Wiek: 25
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Poziom: 25
HP: 59/1490
 4%
MP: 711/711
 100%
EXP: 25/73
 34%
Wysłany: 2014-08-29, 19:40   

Ponarzekali? :lol:
To dalej na koń i do przodu. ;-)
Mnie sie spodobała to zakupilem i latam. :lol:
Do szewskiej pasji doprowadza mnie tylko napieprz.... zegarów na nierównościach :mrgreen:
Poza tym szybka fabryczna ktora wymienic musze na kolejny sezon.... bawię się świetnie moim :)) . :lol:
_________________
@#$&
 
     
Bartvv 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2012
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 522
Skąd: Poznań
Poziom: 21
HP: 19/996
 2%
MP: 475/475
 100%
EXP: 4/56
 7%
Wysłany: 2014-08-29, 20:46   

Nie narzekamy!!!

Poprawiamy dojcze inżynierów!!!

Poza kilkoma niedorobkami moto jest doskonałe
_________________
GET OFF THE BEATEN TRACK. - BMW GS!!!
 
 
     
joanna

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 221
Skąd: chelm
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 27/30
 90%
Wysłany: 2014-08-29, 20:47   

I tu Kudlaty masz rację. Ja lubię swoje Bmw mimo że się,, psuje" :))
_________________
J.
 
     
Krzychu 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2011
Wiek: 42
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 157
Skąd: Pszczyna
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 15/25
 60%
Wysłany: 2014-08-29, 21:43   

nie ma co narzekać (jestem fanem Yamahy) Bi Em Dablju jest super :)
 
     
Kudłaty 

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2010
Wiek: 25
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Poziom: 25
HP: 59/1490
 4%
MP: 711/711
 100%
EXP: 25/73
 34%
Wysłany: 2014-08-30, 23:26   

Bejca..jest Beeemka... przestawiam sie jeszcze na puszkę tejże marki. Stajnia Beemci Buumci będzie :mrgreen:
_________________
@#$&
 
     
maly_tomi 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 134
Skąd: Otwock
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 14/22
 63%
Wysłany: 2014-09-01, 11:19   

Navaja napisał/a:
O antence immobilajzera pamiętam ale traktuje to jako część awaryjną, którą na wyjazd trzeba mieć przy sobie - coś jak regler w AT. :mrgreen:
O pompie paliwa nie wiedziałem. Idzie to podebrać od czegoś innego czy też trzeba kieszeń BMW nabijać?
Generalnie zakładąjąc ten wątek chodziło mi o uzyskanie informacji, od którego roku produkcji poprawiono te znane usterki.


Za pierwszym razem kupiłem oryginalną używaną na allegro. Widocznie z tą samą wadą. Nie wiem czy to poprawili i od którego roku. Za drugim razem wstawiłem pompę do Opla Astry. Kształt ten sam, ciśnienie to samo i działa.
Za nową w BMW trzeba dać 1500-1600zł. Ta od Opla kosztuje 100-200zł.
_________________
Honda Shadow VT1100C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS '08 - Apache
BMW F800GS '13 - Fallout Pony
 
 
     
BartoszGD

Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 359
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 28/41
 68%
Wysłany: 2014-09-01, 14:39   

Tomi masz moze numer katalogowy pompy paliwa od olpa astry? Jakie roczniki i jakie silniki? Warto byloby sie zaopatrzyc w pompe zapasowa podczas wyjazdu na drugi koniec swiata... A nie ma co pchac kasy w portwel chlopakom od bmw
_________________
BMW F800GS Adventure 2013r
ZZR Komar 2320 1970r
 
     
Navaja 

Motocykl: Nie mam BMW F800GS (jeszcze)
Rocznik: 1410
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: podwarszawska wioska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-09-01, 15:21   

Tu nie trzeba wyjeżdżać na koniec świata. Wystarczy, że na Bałkany na zadupia pojedziesz, klęknie Ci coś i wyjazd spartolony.
Kurde: antenka, stojan, pompa paliwa, łozyska kół - trochę się tych rzeczy do zabrania na wyjazd gromadzi. :-?
Nic - myślę dalej czy zmieniać motocykl. :-)
 
     
maly_tomi 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 134
Skąd: Otwock
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 14/22
 63%
Wysłany: 2014-09-01, 16:22   

BartoszGD napisał/a:
Tomi masz moze numer katalogowy pompy paliwa od olpa astry? Jakie roczniki i jakie silniki? Warto byloby sie zaopatrzyc w pompe zapasowa podczas wyjazdu na drugi koniec swiata... A nie ma co pchac kasy w portwel chlopakom od bmw


Panowie nie panikujcie. Taką pompę dostaniecie wszędzie. Mi się ją udało kupić w środku Rumuni w niespełna 2godziny. Poza tym to nie jest tak, że ona pada i kaplica. Ona się przegrzewa. Co znaczy, że jak jest zimna ze 100km się zrobi. Pomaga też zatankowanie świeżego paliwa. Ja z uszkodzoną pompą tankując co 100km przejechałem prawie 1000km Rumuni.
Zachowałem gdzieś pudełko od tej pompy to jak będę w domu wam napiszę. Ale sztywno trzymając się tego co jest na mojej pompę możecie mieć problem. Pompy są produkowane przez naprawdę wielu producentów.

Co do padania pompy to wydaje mi się, że zabija ją temperatura. Pierwszy raz zabiłem ją jadąc przez Hiszpanie przy 41stopniach w cieniu. Wtedy przez cholerny zawór zwrotny na odpowietrzeniu zbiornik paliwa tak mi spuchł, że ocierał o koło. Więc jak w ciepłych krajach wasz zbiornik wydaje syknięcie przy otwieraniu wlewu tez wywalcie ten zawór. Więc zaworka szybko się pozbyłem. Drugi raz pompa mi padła w Rumuni gdy temperatura otoczenia wahała się w okolicach 35 stopni.
_________________
Honda Shadow VT1100C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS '08 - Apache
BMW F800GS '13 - Fallout Pony
 
 
     
maly_tomi 


Motocykl: BMW F800GS
Rocznik: 2008
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 134
Skąd: Otwock
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 14/22
 63%
Wysłany: 2014-09-01, 16:30   

Navaja napisał/a:
Tu nie trzeba wyjeżdżać na koniec świata. Wystarczy, że na Bałkany na zadupia pojedziesz, klęknie Ci coś i wyjazd spartolony.
Kurde: antenka, stojan, pompa paliwa, łozyska kół - trochę się tych rzeczy do zabrania na wyjazd gromadzi. :-?
Nic - myślę dalej czy zmieniać motocykl. :-)


- Ja wożę tą antenkę ze sobą od ponad 100tyś km i nadal się nie przydała. Poszła seria wadliwych antenek i to czy ją masz czy nie powinno się wydać w przeciągu 20tyś km.
- Padanie stojana widać wcześniej. Ja nawet bez kontrolki ładowania wiedziałem, że coś niedobrego się dzieje, bo zanim padł kompletnie przez 1000km pulsowały mi świtał w trakcie jazdy na stałych obrotach.
- Pompa to tak jak pisałem. Nie pada zupełnie. Da się jechać i dostępna w każdym motoryzacyjnym niemal od ręki.
- łożyska kół z tulejkami wymienisz raz i masz spokój.

Ważnie to dobrze moto przygotować przed wyjazdem i się nie martwić.
A na co byś to moto zmienił? Wszystko się psuje. Na Rumunie pojechałem z koleżanką. Ona na nowiutkiej Hondzie raptem 1500km na liczniku. I co? po 1000km podróży zgubiła śrubkę podtrzymującą wałek dźwigienek zaworowych. W salonie nam kazali czekać na to 5dni, ale udało się znaleźć tokarza który bubel naprawił w jeden dzień i pojechaliśmy dalej.

Tak więc nie ma moto które było by w 100% pewne. Trzeba wybrać sobie jeden model, zobaczyć jakie ma mankamenty. Większość da się poprawić resztę nauczyć się naprawiać w trasie i jeździć, jeździć ile się da :D
_________________
Honda Shadow VT1100C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS '08 - Apache
BMW F800GS '13 - Fallout Pony
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11